Cüzdanını çaldırana
Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, mağazada cüzdanını kaybeden müşterinin açtığı tazminat davasının reddedilmesi gerektiğine dikkat çekerek, “Bir kişinin zarara kendisinin kusuru ile sebebiyet vermesi halinde, zarara o kişinin kendisinin katlanması gerekti
İstanbul 3. Tüketici Mahkemesi’nin verdiği kararı bozan Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, verdiği emsal kararda, “Hiç kimse kendi kusurundan yararlanamaz” dedi. Olay, elbise almak için Alışveriş merkezine giden A.M.'nin elbise denediği sırada cüzdanını tezagahın üzerine koyması ve dışarı çıktığında cüzdanının kaybolduğunu fark etmesi üzerine gelişti. Öncelikle kredi kartlarını iptal eden A.M. daha sonra güvenlik güçlerine haber verdi. Cüzdanında yaklaşık 3 bin YTL, 400 Euro ve tamire vermek için taşıdığı pırlanta bir kolyesi olduğunu belirten A.M. mağaza hakkında tazminat talebiyle dava açtı. İşyerinden 8 bin YTL maddi, 2 bin YTL de manevi tazminat talep eden müşterinin bu isteği mahkeme tarafından kısmen kabul edildi.
"HİÇKİMSE KENDİ KUSURUNDAN YARARLANAMAZ"
Dosyanın temyiz incelemesini yapan Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, mahkemenin verdiği kararı bozarak, işyerinin hırsızlık olayından işyerinin sorumlu tutulamayacağına dikkat çekti. Kalabalık olan bir mağazada, mağaza sahibinin, herkesin mal güvenliğini koruyamayacağına dikkat çekilen kararda, şöyle denildi:
“Bir kişinin zarara kendi kusuru ile sebebiyet vermesi halinde zarara o kişinin kendisinin katlanması gerektiği, genel hukuk ilkelerindendir. Kaldı ki hiç kimse kendi kusurundan yararlanamaz. Davacının olayda ağır kusurlu olduğunun kabulü zorunludur. Böyle olunca mahkemece, davacıların ağır kusurlu olduğu gözetilerek, hükmedilen tazminattan indirim yapılması gerekirken, bu hususu gözardı ederek yazılı şekilde hüküm tesisi de usul ve yasaya aykırı olup bozma nedenidir.”
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.