Divan'a kadın eli değince...
Yeni genel müdürün başa geçmesiyle satış, pazarlama ve iş geliştirme ekiplerini yenileyen ve işletmeciliğe ağırlık veren Divan, 50 yıldır tek otelle faaliyet gösterdiği İstanbul'da iki yılda üç otele çıktı. Hedefte Anadolu şehirleriyle yurtdışı var
İSTANBUL - İstanbul'da 50 yıl Elmadağ'daki oteliyle faaliyet gösteren Divan, suskunluğunu bozdu, iki yıl içinde şehirde üç otele ulaştı. Mecidiyeköy'deki Divan City'nin ardından Anadolu yakasına da Asia'yla giren Divan, yeni yatırımında ise 'Sabiha Gökçen'le havalimanlarının bir ucunu yakaladık, Atatürk Havalimanı yakınlarında bir otelle de diğerini yakalacağız' hedefiyle hareket ediyor.
'Otel yatırımını kendi yapıp, mevcudu iyi yönet' stratejisini değiştirerek, işletmeciliğe ağırlık veren başta genel müdür olmak üzere iş geliştirme, satış, pazarlama ekiplerini tamamen yenileyen Divan Otelcilik, bir yılda İstanbul'daki pazar payını da yüzde 32 artırmayı başardı.
50 yıl 175 odayla faaliyetlerini sürdüğü İstanbul'da yeni otelleriyle şimdiden 600 odalık kapasiteye ulaşan Divan Otelcilik gözünü yurtdışına dikti. Grubun ilk hedefindeyse Avrupa, Doğu Avrupa ve Rusya var. 2012'ye kadar yüzde 75'i yurtiçinde olmak üzere 21 otel sahibi olmayı hedefleyen Divan Otelcilik, 2017'de ise bu sayıyı 58'e çıkaracak.
İş oteli olarak büyüyecek
Divan Otelcilik, bundan sonra 'iş otel' olarak büyüyecek. Bu alanda İstanbul ve Ankara'nın ardından Gaziantep'i rotasına alan ve otelini 2008'de açacak olan Divan, Adana ve Kayseri gibi Anadolu şehirleriyle, İstanbul'a yakın sanayi şehirlerinde otel işletmeye hazırlanıyor.
Divan Otelcilik'in başına Joep Bakx'ın gelmesiyle satış, pazarlama ve iş geliştirme ekibi yenilenerek içlerinde sadece bir erkek çalışanın bulunduğu kadınlardan oluşan 20 kişilik ekip kurulmuş. Bu değişim Divan Otelcilik'in iş yapış şeklini de etkilemiş. İstanbul'da 50 yıldır Elmadağ'daki otelinde 175 odasıyla hizmet veren grup, önce Divan City ardından da Divan Asia'yla kapasitesini nerdeyse iki yıl içinde dörde katladı. Bu değişimin üç sacayağının başında bulunan Pınar Gülbakanoğlu, Nilsun Tümer ve Bade Tomruk'la Divan Otelcilik'te bu değişimi konuştuk. Divan oteli denince müşterinin aklına hep Elmadağ'daki otelin geldiğini söyleyen satış ve gelir idare müdürü Pınar Gülbakanoğlu, "Yeni dönemle birlikte Divan Otelcilik'in satış ve büyüme stratejileri yeniden kuruldu. Satışa farklı bir bakış açısı getirildi. City'de kendimizi kanıtlamayı başardık, yeni otellerimizde de bunun olumlu sonuçlarını alacağız. Yaşadığımız değişimden dolayı müşterinin gösterdiği tepkiye ve konaklama sayılarındaki artışa bakınca da Divan'daki 'hantal'lık algısının ne kadar değiştiği ortada" dedi.
Müşteriyi şaşırtacak
Bundan sonra müşteriyi artık memnun ederken şaşırtmayı istediklerini belirten Bade Tomruk ise, "Yatırımcı kimliğimizden işletmeciliğe dönmemiz de Divan Otelcilik'i yavaş gösteren yapımızın değişmesini sağladı" açıklamasında bulundu. Türkiye'de ekonomik istikrarın sağlandığını, bununla birlikte yeni iş alanlarının artmasının ülkeyi işadamları açısından sık seyahat edilir bir alan haline getirdiğini vurgulayan Pınar Gülbakanoğlu, "Bu da doluluklarımıza yansıyor. İş otelleri açarak büyüyoruz ve son sekiz ayda otellerimizin yüzde 90'ını işadamları doldurdu. Doluluklar çok iyi, hedeflerimizin üzerine çıktı" açıklamasını yaptı.
Aslan payı yurtdışının
Sabiha Gökçen Havalimanı yakınlarında anons ettikleri Divan Asia'yla İstanbul'da işadamlarının yoğun olarak kullandığı bir bölgeyi tuttuklarını hatırlatan Pınar Gülbakanoğlu, Avrupa yakasında Atatürk Havalimanı çevresinde bir oteli de kısa vadede düşündüklerini anlattı.
2017'de sahip olmayı planladığı 58 otelin büyük çoğunluğunun yurtdışında yer almasını hedefleyen Divan Otelcilik, yurtdışındaki her oteline 'farklı bir kimlik' kazandıracak.
Çok sayıda teklif var
Yurtdışında Divan'ın otel açması için çok sayıda yatırımcının beklediğini ve kendilerine bu konuda çok fazla talep geldiğini söyleyen iş geliştirme Müdürü Nilsun Tümer ise "Şu anda Almanya, Moskova, St. Petersburg ve Doğu Avrupa ülkelerindeki şehirlere odaklandık. Yurtdışında Divan standartdını sunarken aynı zamanda müşteriye kendini özel hissettirecek mimarisi, atmosferi ve görünümü farklı oteller açacağız" dedi. 2012 yılına kadarki planları arasında yurtiçi pazarının ağırlığı yüzde 75 düzeyindeyken bu oranın giderek azalacağına dikkat çeken Nilgün Tümer, Divan olarak yurtdışında da iş oteli olarak büyümeyi planladıklarını sözlerine ekledi.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.