'Genelkurmay Başkanı yargılanabilecek'
Özbudun, anayasaya Genelkurmay Başkanı'nın da yargılanabilmesi için bir madde koyduklarını açıkladı.
Yeni anayasayı hazırlayan kurulun başkanı Prof. Özbudun "TBMM Başkanı ve Genelkurmay Başkanı için anayasaya hüküm koyduk, yargılanabilecekler" dedi..
Yeni anayasanın mimarı Prof. Ergun Özbudun'la tartışilan taslağının kritik maddelerini mercek altına aldık. Özbudun, anayasaya Genelkurmay Başkanı'nın da yargılanabilmesi için bir madde koyduklarını açıkladı.
6. maddede yetkili organları değiştirip "yasama, yürütme ve yargı" diyorsunuz. Neden? Bütün bürokratik kurumların egemenliğin kullanılmasında pay sahibi olması zaten mantıksızdır.
Bu TSK'nın anayasadan aldığı yetkileri kısıtlamıyor mu? O da tamamen yersiz. Bütün demokratik ülkelerde olduğu gibi silahlı kuvvetler yürütme organının bir parçasıdır.
Bu değişiklikle müdahale imkânı tümüyle ortadan mı kalkıyor? Hiçbir demokratik sistemde müdahale imkanı anayasa ve yasalar tarafından verilemez. Bugün de yoktur. Müdahale hukuk dışı bir olaydır.
BOŞLUK VARDI DOLDURDUK
İlk kez "TBMM Başkanı ve Genelkurmay Başkanı yargılanır" maddesi koydunuz. Şu ana kadar bu makam sahiplerinin görevleriyle ilgili suçlardan dolayı nerede yargılanabileceği hükmü yoktu. Cumhurbaşkanının dahi vatana ihanet halinde Yüce Divan tarafından yargılana biliyor. Yargı yetkisinden bağışık olan hiçbir makam olamaz. Burada bu boşluk doldurulmuştur.
YENİ BİR YÜCE DİVAN
Yüce Divan'da mı yargılanabilecek? Evet. Ama yapısında da değişiklikler öngördük. Divan görevini Anayasa Mahkemesi yapıyordu. Ceza hukuku ve hâkimliği tecrübesi olmayan bir mercinin Divan görevini yapmasında sakıncalar vardı. Bunun için üyelerinin bir kısmı Anayasa Mahkemesi'nden, bir kısmı Yargıtay ceza daireleri başkanlarından oluşan yeni bir Divan öngördük.
Örneğin Alman Anayasası'nda da Genelkurmay Başkanı'na atıf var mı? Bir hukuk devletinde yargılanamayacak kimse olamaz. Monarşiler hariç yargılanamayacak bir makam olamaz.
Özel olarak anayasada Genelkurmay Başkanı'nın vurgulanması farklı bir anlam taşımaz mı? Hayır.
Komutanlar yargılanıyor, anayasa Genelkurmay Başkanı'nın yargılanmasını engelliyor mu? Evet. Komutanlar yargılanıyor ama Genelkurmay Başkanı'na atıf yok. Belirsizlik mevcuttu, kaldırılmıştır.
6. maddede yetkili organları değiştirip "yasama, yürütme ve yargı" diyorsunuz. Neden? Bütün bürokratik kurumların egemenliğin kullanılmasında pay sahibi olması zaten mantıksızdır.
Bu TSK'nın anayasadan aldığı yetkileri kısıtlamıyor mu? O da tamamen yersiz. Bütün demokratik ülkelerde olduğu gibi silahlı kuvvetler yürütme organının bir parçasıdır.
Bu değişiklikle müdahale imkânı tümüyle ortadan mı kalkıyor? Hiçbir demokratik sistemde müdahale imkanı anayasa ve yasalar tarafından verilemez. Bugün de yoktur. Müdahale hukuk dışı bir olaydır.
BOŞLUK VARDI DOLDURDUK
İlk kez "TBMM Başkanı ve Genelkurmay Başkanı yargılanır" maddesi koydunuz. Şu ana kadar bu makam sahiplerinin görevleriyle ilgili suçlardan dolayı nerede yargılanabileceği hükmü yoktu. Cumhurbaşkanının dahi vatana ihanet halinde Yüce Divan tarafından yargılana biliyor. Yargı yetkisinden bağışık olan hiçbir makam olamaz. Burada bu boşluk doldurulmuştur.
YENİ BİR YÜCE DİVAN
Yüce Divan'da mı yargılanabilecek? Evet. Ama yapısında da değişiklikler öngördük. Divan görevini Anayasa Mahkemesi yapıyordu. Ceza hukuku ve hâkimliği tecrübesi olmayan bir mercinin Divan görevini yapmasında sakıncalar vardı. Bunun için üyelerinin bir kısmı Anayasa Mahkemesi'nden, bir kısmı Yargıtay ceza daireleri başkanlarından oluşan yeni bir Divan öngördük.
Örneğin Alman Anayasası'nda da Genelkurmay Başkanı'na atıf var mı? Bir hukuk devletinde yargılanamayacak kimse olamaz. Monarşiler hariç yargılanamayacak bir makam olamaz.
Özel olarak anayasada Genelkurmay Başkanı'nın vurgulanması farklı bir anlam taşımaz mı? Hayır.
Komutanlar yargılanıyor, anayasa Genelkurmay Başkanı'nın yargılanmasını engelliyor mu? Evet. Komutanlar yargılanıyor ama Genelkurmay Başkanı'na atıf yok. Belirsizlik mevcuttu, kaldırılmıştır.
Yeni anayasayı hazırlayan kurulun başkanı Prof. Özbudun "TBMM Başkanı ve Genelkurmay Başkanı için anayasaya hüküm koyduk, yargılanabilecekler" dedi..
Yeni anayasanın mimarı Prof. Ergun Özbudun'la tartışilan taslağının kritik maddelerini mercek altına aldık. Özbudun, anayasaya Genelkurmay Başkanı'nın da yargılanabilmesi için bir madde koyduklarını açıkladı.
6. maddede yetkili organları değiştirip "yasama, yürütme ve yargı" diyorsunuz. Neden? Bütün bürokratik kurumların egemenliğin kullanılmasında pay sahibi olması zaten mantıksızdır.
Bu TSK'nın anayasadan aldığı yetkileri kısıtlamıyor mu? O da tamamen yersiz. Bütün demokratik ülkelerde olduğu gibi silahlı kuvvetler yürütme organının bir parçasıdır.
Bu değişiklikle müdahale imkânı tümüyle ortadan mı kalkıyor? Hiçbir demokratik sistemde müdahale imkanı anayasa ve yasalar tarafından verilemez. Bugün de yoktur. Müdahale hukuk dışı bir olaydır.
BOŞLUK VARDI DOLDURDUK
İlk kez "TBMM Başkanı ve Genelkurmay Başkanı yargılanır" maddesi koydunuz. Şu ana kadar bu makam sahiplerinin görevleriyle ilgili suçlardan dolayı nerede yargılanabileceği hükmü yoktu. Cumhurbaşkanının dahi vatana ihanet halinde Yüce Divan tarafından yargılana biliyor. Yargı yetkisinden bağışık olan hiçbir makam olamaz. Burada bu boşluk doldurulmuştur.
YENİ BİR YÜCE DİVAN
Yüce Divan'da mı yargılanabilecek? Evet. Ama yapısında da değişiklikler öngördük. Divan görevini Anayasa Mahkemesi yapıyordu. Ceza hukuku ve hâkimliği tecrübesi olmayan bir mercinin Divan görevini yapmasında sakıncalar vardı. Bunun için üyelerinin bir kısmı Anayasa Mahkemesi'nden, bir kısmı Yargıtay ceza daireleri başkanlarından oluşan yeni bir Divan öngördük.
Örneğin Alman Anayasası'nda da Genelkurmay Başkanı'na atıf var mı? Bir hukuk devletinde yargılanamayacak kimse olamaz. Monarşiler hariç yargılanamayacak bir makam olamaz.
Özel olarak anayasada Genelkurmay Başkanı'nın vurgulanması farklı bir anlam taşımaz mı? Hayır.
Komutanlar yargılanıyor, anayasa Genelkurmay Başkanı'nın yargılanmasını engelliyor mu? Evet. Komutanlar yargılanıyor ama Genelkurmay Başkanı'na atıf yok. Belirsizlik mevcuttu, kaldırılmıştır.
6. maddede yetkili organları değiştirip "yasama, yürütme ve yargı" diyorsunuz. Neden? Bütün bürokratik kurumların egemenliğin kullanılmasında pay sahibi olması zaten mantıksızdır.
Bu TSK'nın anayasadan aldığı yetkileri kısıtlamıyor mu? O da tamamen yersiz. Bütün demokratik ülkelerde olduğu gibi silahlı kuvvetler yürütme organının bir parçasıdır.
Bu değişiklikle müdahale imkânı tümüyle ortadan mı kalkıyor? Hiçbir demokratik sistemde müdahale imkanı anayasa ve yasalar tarafından verilemez. Bugün de yoktur. Müdahale hukuk dışı bir olaydır.
BOŞLUK VARDI DOLDURDUK
İlk kez "TBMM Başkanı ve Genelkurmay Başkanı yargılanır" maddesi koydunuz. Şu ana kadar bu makam sahiplerinin görevleriyle ilgili suçlardan dolayı nerede yargılanabileceği hükmü yoktu. Cumhurbaşkanının dahi vatana ihanet halinde Yüce Divan tarafından yargılana biliyor. Yargı yetkisinden bağışık olan hiçbir makam olamaz. Burada bu boşluk doldurulmuştur.
YENİ BİR YÜCE DİVAN
Yüce Divan'da mı yargılanabilecek? Evet. Ama yapısında da değişiklikler öngördük. Divan görevini Anayasa Mahkemesi yapıyordu. Ceza hukuku ve hâkimliği tecrübesi olmayan bir mercinin Divan görevini yapmasında sakıncalar vardı. Bunun için üyelerinin bir kısmı Anayasa Mahkemesi'nden, bir kısmı Yargıtay ceza daireleri başkanlarından oluşan yeni bir Divan öngördük.
Örneğin Alman Anayasası'nda da Genelkurmay Başkanı'na atıf var mı? Bir hukuk devletinde yargılanamayacak kimse olamaz. Monarşiler hariç yargılanamayacak bir makam olamaz.
Özel olarak anayasada Genelkurmay Başkanı'nın vurgulanması farklı bir anlam taşımaz mı? Hayır.
Komutanlar yargılanıyor, anayasa Genelkurmay Başkanı'nın yargılanmasını engelliyor mu? Evet. Komutanlar yargılanıyor ama Genelkurmay Başkanı'na atıf yok. Belirsizlik mevcuttu, kaldırılmıştır.
Yeni anayasayı hazırlayan kurulun başkanı Prof. Özbudun "TBMM Başkanı ve Genelkurmay Başkanı için anayasaya hüküm koyduk, yargılanabilecekler" dedi..
Yeni anayasanın mimarı Prof. Ergun Özbudun'la tartışilan taslağının kritik maddelerini mercek altına aldık. Özbudun, anayasaya Genelkurmay Başkanı'nın da yargılanabilmesi için bir madde koyduklarını açıkladı.
6. maddede yetkili organları değiştirip "yasama, yürütme ve yargı" diyorsunuz. Neden? Bütün bürokratik kurumların egemenliğin kullanılmasında pay sahibi olması zaten mantıksızdır.
Bu TSK'nın anayasadan aldığı yetkileri kısıtlamıyor mu? O da tamamen yersiz. Bütün demokratik ülkelerde olduğu gibi silahlı kuvvetler yürütme organının bir parçasıdır.
Bu değişiklikle müdahale imkânı tümüyle ortadan mı kalkıyor? Hiçbir demokratik sistemde müdahale imkanı anayasa ve yasalar tarafından verilemez. Bugün de yoktur. Müdahale hukuk dışı bir olaydır.
BOŞLUK VARDI DOLDURDUK
İlk kez "TBMM Başkanı ve Genelkurmay Başkanı yargılanır" maddesi koydunuz. Şu ana kadar bu makam sahiplerinin görevleriyle ilgili suçlardan dolayı nerede yargılanabileceği hükmü yoktu. Cumhurbaşkanının dahi vatana ihanet halinde Yüce Divan tarafından yargılana biliyor. Yargı yetkisinden bağışık olan hiçbir makam olamaz. Burada bu boşluk doldurulmuştur.
YENİ BİR YÜCE DİVAN
Yüce Divan'da mı yargılanabilecek? Evet. Ama yapısında da değişiklikler öngördük. Divan görevini Anayasa Mahkemesi yapıyordu. Ceza hukuku ve hâkimliği tecrübesi olmayan bir mercinin Divan görevini yapmasında sakıncalar vardı. Bunun için üyelerinin bir kısmı Anayasa Mahkemesi'nden, bir kısmı Yargıtay ceza daireleri başkanlarından oluşan yeni bir Divan öngördük.
Örneğin Alman Anayasası'nda da Genelkurmay Başkanı'na atıf var mı? Bir hukuk devletinde yargılanamayacak kimse olamaz. Monarşiler hariç yargılanamayacak bir makam olamaz.
Özel olarak anayasada Genelkurmay Başkanı'nın vurgulanması farklı bir anlam taşımaz mı? Hayır.
Komutanlar yargılanıyor, anayasa Genelkurmay Başkanı'nın yargılanmasını engelliyor mu? Evet. Komutanlar yargılanıyor ama Genelkurmay Başkanı'na atıf yok. Belirsizlik mevcuttu, kaldırılmıştır.
6. maddede yetkili organları değiştirip "yasama, yürütme ve yargı" diyorsunuz. Neden? Bütün bürokratik kurumların egemenliğin kullanılmasında pay sahibi olması zaten mantıksızdır.
Bu TSK'nın anayasadan aldığı yetkileri kısıtlamıyor mu? O da tamamen yersiz. Bütün demokratik ülkelerde olduğu gibi silahlı kuvvetler yürütme organının bir parçasıdır.
Bu değişiklikle müdahale imkânı tümüyle ortadan mı kalkıyor? Hiçbir demokratik sistemde müdahale imkanı anayasa ve yasalar tarafından verilemez. Bugün de yoktur. Müdahale hukuk dışı bir olaydır.
BOŞLUK VARDI DOLDURDUK
İlk kez "TBMM Başkanı ve Genelkurmay Başkanı yargılanır" maddesi koydunuz. Şu ana kadar bu makam sahiplerinin görevleriyle ilgili suçlardan dolayı nerede yargılanabileceği hükmü yoktu. Cumhurbaşkanının dahi vatana ihanet halinde Yüce Divan tarafından yargılana biliyor. Yargı yetkisinden bağışık olan hiçbir makam olamaz. Burada bu boşluk doldurulmuştur.
YENİ BİR YÜCE DİVAN
Yüce Divan'da mı yargılanabilecek? Evet. Ama yapısında da değişiklikler öngördük. Divan görevini Anayasa Mahkemesi yapıyordu. Ceza hukuku ve hâkimliği tecrübesi olmayan bir mercinin Divan görevini yapmasında sakıncalar vardı. Bunun için üyelerinin bir kısmı Anayasa Mahkemesi'nden, bir kısmı Yargıtay ceza daireleri başkanlarından oluşan yeni bir Divan öngördük.
Örneğin Alman Anayasası'nda da Genelkurmay Başkanı'na atıf var mı? Bir hukuk devletinde yargılanamayacak kimse olamaz. Monarşiler hariç yargılanamayacak bir makam olamaz.
Özel olarak anayasada Genelkurmay Başkanı'nın vurgulanması farklı bir anlam taşımaz mı? Hayır.
Komutanlar yargılanıyor, anayasa Genelkurmay Başkanı'nın yargılanmasını engelliyor mu? Evet. Komutanlar yargılanıyor ama Genelkurmay Başkanı'na atıf yok. Belirsizlik mevcuttu, kaldırılmıştır.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.