İstanbul trafiğinde tünel rahatlığı

İstanbul trafiğinde tünel rahatlığı

Açılan tünelle 1 saatlik yol 7 dakikaya indi.

1 saatlik yolu 7 dakikaya indiren tünelin toplam uzunluğu 7 bin 997 metre. Yeni "Avusturya Metodu" yöntemiyle inşa edilen tünel için 900 bin m3 lük kazı yapıldı. yapıldı. Taban genişliği 11,80 metre olan tünelin yol genişliği 9.5 metre (2 şerit emniyet şeridi), yüksekliği 7,33 metre.

YANGINA DAYANIKLI

Tünelin yol kaplaması tamamen yangına dayanıklı ve ışık yansıtması yüksek özellikli beton ile kaplandı. Böylece tünelin yangın anında asfalt kaplamasına göre çok daha dayanıklı olması sağlandı. Tünel tüpleri, tek gidiş yönünde inşa edildi ve kaza riskinin de en aza indirilmesi hedeflendi.

Ayrıca çoğu Avrupa ülkesinde bile bulunmayan "emniyet şeridi" uygulaması da tüneldeki güvenlik düzeyini artırdı.

Büyükşehir Belediye Başkan Kadir Topbaş, törende yaptığı konuşmada, 195 kavşak, alt geç ve yol düzenlemesini bitirdiklerini, 10 tane daha açılı bekletilen kavşak ve alt geçit bulunduğunu söyledi. Toplamc 142 kilometrelik 33 tünel ve 250 bin aracır yer altına ineceği bir sistemi İstanbul'a kazandıracaklarını belirten Topbaş şunla: söyledi:

YENİ TÜNELLER

"Kağıthane-Piyalepaşa Tüneli bu sistemin ilk etabı. Kağıthane-Piyalepaşa Tüneli, tam donanımı güvenlik ve konforu açısından Avrupa'nın sayılı tünellerinden biri. Diğer tünellerin de inşaatı devam ediyor. Bomonti-Dolmabahçe Tüneli de en kısa sürede hizmete girecek."

AYNAYI DÜZELTTİ, İLK GEÇİŞİ YAPTI

Erdoğan, kurdelayı kestikten sonra makam aracının direksiyonuna geçti. Yanıbaşına da Kadir Topbaş oturdu. İlk iş olarak, Mercedes'in aynalarını kendine göre ayarlayan Başbakan, daha sonra gaza bastı. Tabi arkasından koruma araçları. Tünel etrafında ve içinde yoğun güvenlik önlemleri alındı.


HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.