İstanbul'un tarihi ve lüks kokusu: Akaretler

İstanbul'un tarihi ve lüks kokusu: Akaretler

Butik oteli, dünya markaları, Avrupai kafe ve restoranlarıyla İstanbul'a yeni bir soluk getiriyor

Burası İstanbul'un 'modern mahallesi'. Burayı her zaman sevmişimdir. Beşiktaş'tan Nişantaşı'na giderken karşıma çıkan tarih kokan Akaretler sıraevlerinin büyüsünü her zaman hissettim. Bu evlerin harap halleriyle bile ruhları olduğunu düşünmüşümdür hep. Yenileme projesi ilk başladığında da ister istemez, küçük şüpheler duyarak 'Nasıl bir yer olacak?' diye düşünmeden edemedim.

Ama lüks otel zinciri W'nun geliyor olması, modern bir yer olacağının ilk sinyalini verdi. Ardından Beymen grubunun bazı dünya markalarının ilk butiklerini burada açacağını, New York'un meşhur restoranı Spice Market'ın da buraya geleceğini duyunca heyecanla ve sabırsızlıkla beklemeye başladım. Önce otel, ardından da çevresindeki lüks mağazalar bir bir açılmaya başladı ve sonunda eşi benzeri olmayan 'modern bir mahalle' ortaya çıktı. Mağazaların tamamı açılmamış olsa da sıradışı markaları, Avrupai restoran ve kafeleriyle çok 'cool' ambianslı bir yer burası. Burada tarihi ve çağdaş yaşamı bir arada buluyorsunuz.

Lüks markalar, Akaretler'in tarihi büyüsüne kapıldı

Alışverişe yeni bir soluk getiren Akaretler'de açılan lüks butikler, Beymen'in bünyesinde satılan markalar. Beymen'in Genel Müdürü Esel Çekin, yeni açılan mağazalarla ilgili sorularımızı yanıtladı.

Beymen'de satılan birçok markanın mağazasını açma yoluna gittiniz. Önce İstinye Park ve Nişantaşı, şimdi de Akaretler. Bunun nedeni nedir?

Beymen Akmerkez ile ilk kez lüks mağazacılığı, bir alışveriş merkezi konseptine taşıdık. Geçtiğimiz yıl İstinye Park ile bir ilke daha imza attık. Üç katlı 4.700 metrekarelik yeni mağazamız ve dünyanın 11 dev moda markası ile birlikte açtığımız butiklerle İstinye Park'ta yepyeni bir alışveriş deneyimi sunduk. Şimdi de Akaretler projesiyle dünya markalarını modaseverlerle buluşturmaya devam ediyoruz. Beymen'ler dışında markalı mağaza açmaya başlamamızın en önemli nedeni; müşterilerimizin talepleri ve Istanbul'un son dönemde yakaladığı popülariteyle hızla bir dünya şehri olma yolunda ilerlemesi. Müşterilerimizin bir bölümü dünyada modayı çok yakından izleyerek, belirli markaların takipçisi oluyor ve o markanın koleksiyonlarını markanın özgün atmosferinde seçmeyi tercih ediyor. Diğer taraftan Akaretler'in özellikle tarihi dokusuyla turistler için de farklı bir deneyim olacağına inanıyoruz. Şu anda bile turistlerin Akaretler'deki butiklerimizden alışveriş yapma oranı çok yüksek. Markaları seçerken de markaların Beymen'lerdeki satış performanslarına bakıyoruz.

Akaretler'deki bu projede olmaya nasıl karar verdiniz? Nişantaşı, Akmerkez, İstinye gibi alışılagelmiş alışveriş duraklarından sonra, burası da yeni bir alışveriş durağı olabilir mi?

Akaretler projesini bugünkü haliyle gözümüzde canlandırdığımızda çok heyecanlandık. Lüksün simgesi dünyaca ünlü 13 marka, ilk günden itibaren Akaretler'in tarihi dokusunun büyüsüne kapıldı ve bu projeye büyük ilgi gösterdi. Onları çok etkileyen diğer bir nokta ise, Akaretler'in alışılan lüks alışveriş caddelerinden farklı olarak beklenmedik konum ve atmosferi oldu. Diğer mağazalarının aksine butiklerin her biri Akaretler'in orijinal ve tarihi dokusu korunarak tasarlandı; her butik, markaların kişiliğini ve stilini yansıtıyor.

Artık lüks alışveriş için yurtdışının bir avantajı kaldı mı?

Aslında kalmadı. Çünkü markalı butiklerde dünya markalarının en yeni koleksiyonlarını en geniş şekilde ve tüm dünya ile aynı anda bulmak artık mümkün. Üstelik biz yurtdışındakinden çok daha farklı hizmet ve ayrıcalıklar sunuyoruz.

W Istanbul, özel bahçe ve teraslara sahip özel süitlerin bulunduğu 134 odaya sahip.

* Otelin içinde Asya yemekleri sevenler için Şef Jean-Georges Vongerichten'in ünlü restoranı Spice Market var.

* Otelin içinde, spa keyfi yaşamak isteyenler için Day SPA by Estee Lauder Companies bulunuyor.

* Alışveriş tutkunlarının yeni adresi burası olacak. Marc by Marc Jacobs, Sergio Rossi, Jimmy Choo, D-Squared, Etro, Bottega Veneta, Marc Jacobs, Chloe, Lanvin, Marni, Alberta Ferretti, Sevan Bıçakçı, Vertu, Piaget, Chronos, Haremlique, Nux, Mandarina Duck, Tumi, Damas, Kent Optik, Catherine Malandrino, Berluti, Gen by Figen, Storks, 1930 Antika ve Haaz gibi özel markaların hepsi bir arada. Henüz açılmayan mağazalar da haziran ayının sonunda hizmete girmiş olacak.

* Yemek alternatiflerine gelince; otelin dışında 1870 Konyalı, It's a Joke'un hızlı servis şubesi, Caffe Nero ve İtalyan restoranı Pastarito var.

Sabah- Cumartesi

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.