İşte anket şirketlerinin karnesi
İşte seçim sonuçlarını tahmin etmeye çalışan araştırma şirketlerinin tahminleri.
29 Mart seçimleri öncesi yaptıkları anketlerle seçim sonuçlarını tahmin etmeye çalışan araştırma şirketlerinin tahminleri sandıktan çıkan sonuçtan farklı oldu.
22 Temmuz seçimlerini doğru bilen araştırma şirketleri bu kez daha yüksek hata payıyla tahmin yaparken A&G en doğru tahmini yapan şirket olarak dikkat çekti. İşte araştırma şirketlerinin tahminleri ve sandıktan çıkan sonuçlar. (İl Genel Meclisi oyları)
KONDA
22 Temmuz 2007 seçimlerini en doğru tahmin eden KONDA bu kez aynı başarıyı gösteremedi. Tarhan Erdem'in yönettiği araştırma şirketi 53 il, 247 ilçe 426 mahalle ve köyde 7 bin 615 kişiyle yüz yüze görüşerek elde ettiği sonuçları yayınladı.İl Genel meclisi bazında KONDA AK Parti'nin oy oranı da % 9, MHP'de % 2 ve Saadet Partisi'nde % 2 oranında yanıldı...
A&G
Adil Gür'ün sahibi olduğu A&G'nin 44 ilde 5 bin 412 kişiyle yaptığı anket doğruya en yakın olan anket olarak dikkat çekti.
METROPOLL
Metropol Stratejik ve Sosyal araştırma Şirketi'nin 81 ilde 4 bin 280 kişiyle yaptığı anketin kararsızlar dağıtıldıktan sonraki sonuçlarındaki hata payı dikkat çekiciydi.
VERİTAS
Veritas tarafından 69 il ve bu kentlere ait ilçelerde 5 bin 931'i bayan olmak üzere toplam 13 bin 574 kişi üzerinden yüz yüze görüşme metoduyla yapılan ankette sonuçları doğru okumada yanıldı.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.