Kabusun bitmesine 38 gün kaldı
Vali İstanbullular'dan sabır istedi
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde cumartesi başlayan çalışma trafiği alt üst etti. Vatandaş da, aşırı sıcakta saatlerce çile çekti
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde önceki gün başlayan ve 40 gün sürecek olan, "Genleşme derzlerinin değiştirilmesi çalışması" Anadolu yakasından Avrupa yakasına geçişte trafiği felç etti. Saat 06.00'da yola çıkan vatandaşlar, ancak saat 10.00'da işe varabildi. İşte İstanbullu'yu bezdiren çalışmanın öyküsü: Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü, 20 Haziran 2009 Cumartesi gecesi Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde "Genleşme derzlerinin değiştirilmesi çalışması" başlattı. Okulların kapanması, tatilcilerin kenti terk etmesi gitmesi nedeniyle trafikte rahat günler geçirmeyi bekleyen İstanbullular için 'trafik işkencesi' de böylece başlamış oldu. Çalışma nedeniyle köprünün Anadolu yakasından Avrupa yakasına geçiş yönündeki iki şerit trafiğe kapatılınca, ilk andan itibaren uzun konvoylar oluşmaya başladı.
EK ŞERİT KÂR ETMEDİ
Avrupa yakasından Anadolu yakasına geçişten tahsis edilen "ek şerit" de trafik kâbusuna çözüm olmadı. Pazar gecesinden itibaren yavaş yavaş kendisini hissettirmeye başlayan yoğun trafik, dün sabahın ilk saatlerinde, işkenceye dönüştü. Santim santim ilerleyebilen araçlarda vatandaşlar zor anlar yaşadı. Meteoroloji'nin "Haftanın en sıcak günü" diye uyardığı haftanın ilk iş gününde, gölgede dahi 29 dereceyi aşan sıcak da eklenince vatandaş için köpre çalışması tam bir çile haline geldi. Yer yer trafiğin hızı bir kilometreye düştü. Kavacık, Ataşehir, Dudullu ve Ümraniye Tepeüstü kavşaklarında trafik durma noktasına geldi. Kozyatağı'ndan saat 06.00-07.00'de işe gitmek için evinden çıkan vatandaşlar, yaklaşık 3.5 saat sonra Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ne ulaşabildi. Kozyatağı'ndan saat 07.00'de hareket eden araçlar ise ancak saat 10.00'da Ümraniye sapağına vardı. Öte yandan, açık tutulan iki şeride ilave olarak Avrupa yakasından Anadolu yakasına geçişte açılan ek şerit, bu yönde de trafiğin yavaş ilerlemesine sebep oldu.
DİĞER KÖPRÜ DE KİLİTLENDİ
Sıcak havada saatlerce yollarda kalan İstanbullular'dan bazıları, bindikleri toplu taşıma araçlarından inerek geri döndü. Bazılarını da yol kenarındaki ağaçların altında trafiğin açılmasını beklediği görüldü. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden kaçıp Boğaziçi Köprüsü'ne yönelen araçlarsa, bu kez ilk köprüde trafik yoğunluğuna neden oldu. Buradaki araç kuyruğu da iki ayrı koldan Fenerbahçe Stadı ile Ataşehir Kavşağı'na kadar uzadı. D-100 Karayolu'nda Göztepe'den itibaren ciddi yoğunluk yaşandı. Bu arada, emniyet şeridini kullanmak isteyen çok sayıda sürücü, vatandaşların tepkisini topladı. Uyanık sürücülere polis ceza kesti.
'Daha erken bitebilir'
Karayolları 17. Bölge Müdürü Yakup Dost, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde genleşme derzlerinin değiştirilmesi çalışmasının, planlanandan daha önce bitirilmesinin söz konusu olabileceğini bildirdi. Yoğunluk nedeniyle karşı şeritten alınan bir şeridin 2'ye çıkarıldığını ifade eden Dost, köprüdeki kapasitenin yüzde 25 azaldığını ve bunun yoğunluğa neden olduğunu anlatarak, vatandaşlara toplu taşıma araçlarına veya Boğaziçi Köprüsü'ne yönelmelerini tavsiye etti. Köprüdeki çalışmaların 31 Temmuz'da tamamlanmasının planlandığını anımsatan Dost, "Ancak planlanandan daha önce bitirilmesi söz konusu olabilir'' diye konuştu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamada da, "20 Haziran 2009 Cumartesi günü saat 24.00'te başlayan çalışmalar, her aşamasında 2 şerit trafiğe kapatılarak 4 aşamada 31 Temmuz 2009 Cuma günü saat 06.00'da tamamlanacak. Ortaköy viyadüklerinde depreme karşı güçlendirme çalışmaları nedeniyle her gün 23.00-06.00 saatleri arasında yapılacak çalışmalar esnasında bir şerit diğer yöne yönlendirilecek, trafik her durumda 2 geliş 2 gidiş olarak akacak" denildi.
Vali Güler sabır istedi
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ndeki çalışma nedeniyle yaşanan trafik sıkıntısıyla ilgili İstanbul Valisi Muammer Güler, İstanbullular'dan sabır istedi. "40 güne yakın süre 2 şeridi maalesef devre dışı bırakarak böyle bir çalışmanın yapılması gerektiğini" belirten Güler, "Onarım için en uygun mevsim seçildi. Çalışmalar sadece gece yapılırsa 3 veya 4 ay gibi zamana yayılırdı" dedi.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.