Kadıköy metrosundan sona doğru

Kadıköy metrosundan sona doğru

Kadıköy metrosunun 38 bin 537 metresinin kazısı tamamlandı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesince yaptırılan hattında 52 bin 896 metre olan toplam tünel uzunluğunun 38 bin 537 metresinin kazısı tamamlandı.

Kartal Taş Ocakları mevkisindeki istasyonda, Ağustos ayında zemine sürülen köstebek (TBM) makinesinin zemini kırarak istasyona ulaşması dolayısıyla tören düzenlendi.

Törende konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, bu istasyondaki kazı işlemlerinin tamamlandığını ve hummalı bir çalışmanın devam ettiğini belirterek, 10 Temmuzdan bu yana 11 bin 300 metre daha kazı yapıldığını anlattı.

''Toplu taşıma çok önemli ve bir şehrin modernleşmesinin göstergesi. Bizler burada buna tanık oluyoruz'' diyen Topbaş, yerin 45 metre altında sürdürülen kazı çalışmaları bittiğinde, Kartal'dan 'e, 35 dakikada Üsküdar'a, 47 dakikada Yenikapı'ya, 55 dakikada da Taksim'e ulaşacağını belirtti.

Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Biz bir eksikliği gideriyoruz ve bir sonuç alıyoruz. Bir müddet sonra burası pırıl pırıl kaplanmış, yürüyen merdivenleriyle bitmiş hale gelecek. Binlerce insan çalışıyor, dev makineler bu işlemi yapıyor. Bir işi başarmak ve sonuç almak insana mutluluk veriyor. Bizden sonraki kuşaklar bu konforu yaşayacaklar.''

Buradaki kazı işlemlerinin 4 bin 257 ton basınçla yapıldığını aktaran Topbaş, çalışma kapsamında bağlantı tünelleri, şaftlar ve merdivenler dahil 52 bin 896 metre olan toplam tünel uzunluğunun 38 bin 537 metresinin kazıldığını dile getirdi.

Topbaş, bu hattın 22 kilometre çift yönlü hattan oluştuğunu, böylece hattın 44 kilometreye çıktığını belirterek, şaftlar ve istasyonlar da toplandığında, toplamda 52 kilometrelik bir uzunluğa ulaştığını bildirdi.

''Bu hat, İstanbul'da tek yönde saatte 70 bin yolcu kapasiteli bir hat olacak'' diyen Topbaş, inşaat çalışmalarının 2010 yılı sonunda tamamlanmasının hedeflendiğini, 2011 yılı sonuna doğru yolcu seferlerinin başlayacağını söyledi.

''AKILLI SİNYALİZASYON-AKILLI TREN KONSEPTİ''

Bu hattın maliyetinin 2 katrilyon lira olduğunu belirten Topbaş, bu hatta trenlerin makinistsiz (sürücüsüz) olarak sadece merkezdeki operatör tarafından bilgisayarla idare edilmesini sağlayacak bir sistem olan ''Akıllı Sinyalizasyon-Akıllı Tren Konsepti''ni de uygulamaya sokacaklarını sözlerine ekledi.

Törende konuşmaların ardından Topbaş ve beraberindekiler, köstebek (TBM) makinesinin zemini kırarak istasyona varışını izledi.

Topbaş, makinenin istasyona varışının ardından 2 işçinin Türk bayrağı açması üzerine, bu işçilerin yanına gitti. Bayrakla gazetecilere poz veren Topbaş, işçileri bahşişle ödüllendirdi.


HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.