kartvizitli mesaj

kartvizitli mesaj

Belediyelere iş yapmak isteyenler kartvizitle mesaj veriyor.

İş dünyasının en önemli kurallarından biri 'serbest piyasa koşullarına' uygun davranan iktidarlarla iyi geçinmek. Ancak her iktidarın da kendisine yakın işadamlarıyla daha fazla iş yapması ya da yapmayı tercih etmesi 'milli geleneklerimiz' arasında yer alıyor. Bazı işadamları da iktidara yakın olduğunu kanıtlamak için farklı yollar seçiyor. Bu iktidar döneminde 'sizdenim' demenin yolu renk oldu. AKP'nin ikinci kez tek başına iktidara gelmesi de bazı işadamlarını harekete geçirdi. Kamu ve belediyelerle daha fazla iş yapmak isteyen işadamları seçim döneminde AKP'yi simgeleyen turuncuyu kullanmaya başladı.

KAĞITLAR DA DEĞİŞİYOR

Son birkaç haftada AKP'yi simgeleyen turuncuyu kartvizitlerinde kullanan işadamı sayısı hızla artıyor. Özellikle AKP'li belediyelerle çalışan şirket sahibi ve yöneticilerinin kartvizitlerini turuncu renkte bastırdıkları ya da turuncuyu vurgulayan renk kombinasyonları kullandıkları belirtiliyor.

İstanbul'un önemli ilçelerinden AKP'li bir belediye başkanının oğlu, 'Hem kendi iş çevremde hem de belediyede iş yapanlara baktığımda cebinde turuncu renkte kartvizit taşımayan kalmadı. Açık açık 'AKP'liyim' demek uygun olmayacağı için içinde turuncu renk, logo ve şerit bulunduran kartvizitler moda oldu' dedi. Adını açıklamak istemeyen başkanın oğlu, 'Hatta bazı şirketler kartvizitlerinin yanı sıra şirketlerinin antentli kağıtları, zarfları, dosyalarını da turuncu yaptırıyor' sözleriyle iş dünyasındaki son trendi yorumladı.

Öte yandan işini şansa bırakmak istemeyen bazı işadamları da ceplerinde iki ayrı kartvizit taşıyor. Bir matbaa sahibi 'AKP'li olmayan ancak bu nedenle de iş kaybetmek istemeyen işadamları da iki ayrı kartvizit bastırıyor. AKP'lilere turuncu kartvizitini veriyor, diğer işlerinde de normal kartvizitini kullanıyor' dedi.

 

LOGOSUNU DEĞİŞTİRMEK ZORUNDA KALDI

Turuncu kartvizit bazı işadamlarını da zor durumda bıraktı. Belediye başkanının oğlu, 'CHP'li bir arkadaşım şirketinin logosunu değiştirmek zorunda kaldı. 15 yıllık şirketinin logosu turuncu renkteydi. İş ilişkisinin olduğu çevrelerde ve belediyelerde AKP'li olduğunu kanısı oluşunca çareyi logoyu değiştirmekte buldu' şeklinde konuştu.

İstanbul'da şirketlere kartvizit ve görsel malzeme tasarlayıp basan Sedef Ajans'ın sahibi Ayhan Çetintaş ise 'kırmızı olsun 5 kuruş fazla olsun sözü, turuncu olsuna' dönüştüğünü belirtiyor. Çetintaş, önce kartvizitle başlayan taleplerin daha sonra şirket logosu, diğer basılı malzemelere de sıçradığını belirtiyor.

CHP İstanbul İl Başkanı Gürsel Tekin de 'sadece kartvizitle kalsa iyi, işadamları AKP'ye yakın görünmek için giyim tarzlarını da değiştirdi. Kilit noktalardaki AKP'lilerin buluştuğu kahveler ve restoranlara giderek 'biz de sizdeniz' mesajı veriyorlar dedi.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.