McDonald's varsa biz yokuz!
Louis Vuitton Dünya CEO'su Yves Carcelle, şirket prensiplerini açıkladı. Carcelle, Louis Vuitton olarak mağaza açacakları yeri açıkladı.
Fatih Atalay'ın haberi
Louis Vuitton Dünya CEO'su Yves Carcelle, şirket prensibi olarak Zara, Gap, Burger King, McDonald's gibi mağazaların bulunduğu yerlere Louis Vuitton mağazası açmayı kesinlikle tercih etmediklerini söyledi Türkiye'de ilk çok katlı mağazayı 2008'de İstanbul Nişantaşı'nda açmayı planladıklarını söyleyen Carcelle, Türk müşterilerinin tıpkı Akdenizliler gibi ayakkabılara tutkun olduğunu ifade etti ..
Bünyesinde Christian Dior, Fendi, Celine, Marc Jacobs, Donna Karan, Givenchy, Guerlain gibi markaların bulunduğu LVMH Group'un lokomotifi Louis Vuitton (LV), 12 Eylül'de İstinyePark'ta üçüncü mağazasını hizmete sunacak. Türkiye serüvenine 1991 yılında başlayan Louis Vuitton ilk çok katlı mağazasını ise (global store) Nişantaşı'nda şu anda Hugo Boss'un kullandığı binaya açacak. Dünyadaki 379 mağazasından sadece 64'ünün çok katlı konseptte olduğunu ifade eden Louis Vuitton Dünya CEO'su Yves Carcelle, Türkiye'ye ilk geldiklerinde Abdi İpekçi Caddesi'nde kendilerinin dışında sadece Beymen'in bulunduğunu, Türkiye'ye yatırım yapmış ilk lüks marka olduklarını ifade etti. Carcelle, Louis Vuitton olarak sadece lüks mağazaların var olduğu yerlere mağaza açtıklarını; Gap, Zara gibi markaların bulunduğu caddelere mağaza açmadıklarını ifade etti.
CARCELLE: LÜKS LÜKSÜ ÇEKER
Carcelle, şu açıklamaları yaptı: "Lüks mağazacılık lüks ister. Lüks mağazacılıkta önemli olan mağazanın konumudur. Çevrenizde sizin gibi lüks mağazalar olması lazım. LV olarak Gap, Zara gibi markaların yanı sıra Burger King, McDonald's gibi restoranların olduğu yerlere de mağaza açmıyoruz. McDonald's'ın yanına LV açamazsınız. Genelde alışveriş merkezlerinde mağaza açmayız ama İstinye Park'ta segmentasyon çok iyi olmuş. Komşularımız arasında Christian Dior, Fendi, Celine, Armani, Gucci ve Chlogibi markaları görmek mümkün. Bu çevrede ambiansa uygun olmayan herhangi bir mağaza yok. Bu markaların bir arada olması lazım. Lüks bunu ister. Örneğin, Champs-bu konuda bir sıkıntı yaşanmıştı. Fast-food restoranları o bölgeye gelmeye başladıktan sonra caddenin bir tarafında fast-food restorantları, diğer kısmında da bizim gibi lüks mağazalar yer alması konusunda antlaşmaya varıldı."
'ANKARA'DA YER BAKACAĞIM'
Lüks bir marka olarak etraflarında lüks mağazaları görmekten memnun olduklarını dile getiren Carcelle, İstanbul'da Cartier gibi mağazaları görmekten hoşlandıklarını, rakiplerini çevrelerinde görmenin iyi bir haber olduğunu vurguladı. Carcelle, "Yatırım yaptığımız yere diğer markaların gelmesini destekliyoruz. Hatta bazen biz 'Yatırım yapın' diyoruz. 90'ların ortasında Prag'da mağaza açmıştık. O zamanlar Prag bugünkü gibi gelişmiş değildi. Cartier'e mağaza açmalarını önerdik, açtılar. 5 sene içinde kesinlikle Türkiye'de başka mağazamız olacak. Yarın (bugün) Ankara'ya gidiyorum" dedi. Carcelle, Türkiye'nin bütün dünyadaki Louis Vuitton'lar arasında ilk 20 içerisinde olduğunu, Avrupa'da ise ilk 5'e girdiğini ve 2007 yılını 3.5-4 milyar dolar ciroyla kapatmayı planladıklarını ifade etti.
Zenginlerin 153 yıllık markası Louis Vuitton
* Louis Vuitton 1854 yılında kuruldu.
* Türkiye'de ilk mağazasını 1991 yılında açtı. Eylülde üçüncü mağazası açılacak.
* Dünyada 60'tan fazla ülkede 379 mağazası bulunuyor.
* 379 mağazanın 64'ü çok katlı.
* Marka değeri 23 milyar dolar.
* 2007 ciro hedefi 3.5-4 milyar dolar.
* Sahte ürünlere 13 binden fazla baskın yapıldı.
* LVMH bünyesinde Christian Dior, Fendi, Celine, Marc Jacobs, Donna Karan, Givenchy, Guerlain, Loewe, Kenzo, Tag Heuer, Zenith, De Beers LV, Dom Perignon, Sephora olmak üzere dünyaca ünlü lüks markalar bulunuyor.
Kadınlar, satın aldığı üründen gurur duyuyor
KADINLARIN kendilerinden sonra en çok gurur duydukları nesnelerin başında Louis Vuitton imzalı ürünlerin geldiğini belirten Carcelle, lüks tüketim ürünlerinde dünyada tartışmasız birinci olduklarını, Türkiye'de de bu durumun geçerli olduğunu kaydetti. Carcelle, bunun en büyük kanıtının sokaklar olduğunu vurguladı. Carcellei, lüks şirketlerin en büyük sorunları halindeki sahte ürünlere sıfır tolerans gösterdiklerinin altını çizdi. Carcelle, "Sahte bir ürün alırsanız 'size iyi şanslar' dilerim. Çünkü aldığınız ürün 3 gün sonra tamamen bozulmuş olacak. Sahte ürünlerle mücadele için hükümetle işbirliği yapıyoruz, savaşıyoruz. Bu durum hem bizim için hem de ülke ekonomisi açısından büyük sorun" dedi.
"Nişantaşı'nda Hugo Boss'un yerini aldık"
LOUIS Vuitton Dünya CEO'su Yves Carcelle, son 2-3 senedir Nişantaşı'nda daha büyük bir mağaza için yer baktıklarını, sonunda Hugo Boss'un bugünkü yerini kiralamaya karar verdiklerinin altını çizdi. Dünyada 64 tane olan çok katlı mağazalarında (global market) her türlü ürünlerini müşterilerinin beğenisine sunacaklarını vurgulayan Carcelle, "Bu mağazamızda kıyafetten tutun gözlüklere, mücevherden tutun saate her türlü ürünü bulabileceksiniz. Piyasa çok katlı mağazamıza hazırdı ama yer sorunu çekiyorduk. Hugo Boss'un yerini kiraladık. Bu yüzden daha önce açamadık" dedi. Carcelle, dünya çapında bütün mağazaların kendilerine ait olduğunu ifade ederek, asla franchise vermediklerini belirtti.
Türkler ayakkabı ve çanta bağımlısı
DÜNYADA da en çok sattıkları ürünlerin Türkiye'de de en çok satanlar arasında olduğunu ifade eden Carcelle, valiz, çantalar ve ayakkabıların en çok talep gören ürünler olduğunu vurguladı. Türkiye'deki tüketici eğilimlerinin dünyadakilerle benzerlik gösterdiğini kaydeden Carcelle, "Türkiye'de en çok ayakkabılarımıza ilgi gösteriliyor. Bu ilgiyi bağımlılık şeklinde de nitelendirebilirim. Ayakkabıya eğilim çoğunlukla Akdeniz ülkelerinde genel bir trend. Kuzey Avrupa'ya göre ayakkabı satışlarımız Akdeniz ülkelerinde ayakkabı çok daha fazla. Nişantaşı'ndaki mağazamızda da büyük bir ayakkabı reyonu açacağız"
Sabah
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.