Metrobüs Okullar Açılmadan Bitecek mi ?

Metrobüs Okullar Açılmadan Bitecek mi ?

5 Karayolu üzerinde Küçükçekmece-Topkapı arasında yapılan ve Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş`ın okulların açılacağı 17 Eylül Pazartesi günü yolcu taşımaya başlayacağını bildirdiği metrobüs hattında çalışmalar sürüyor.

 

5 Karayolu üzerinde Küçükçekmece-Topkapı arasında yapılan ve Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş`ın okulların açılacağı 17 Eylül Pazartesi günü yolcu taşımaya başlayacağını bildirdiği metrobüs hattında çalışmalar sürüyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesinin önemli bir kara yolu projesi olan ve 3 etaptan oluşan metrobüsün 1. etabını, halen yapım çalışmaları süren 20 kilometre uzunluğundaki Avcılar-Topkapı etabı oluşturuyor.

Mayıs 2006`da yapımına başlanan ve Nisan 2006`da bitirilmesi öngörülen metrobüs hattı, projede yapılan değişiklikler yüzünden Nisan 2007`ye ertelendi. Ancak Küçükçekmece`deki yüksek gerilim hattı yüzünden dönüş platformu yapılamayınca, hattın Avcılar`a kadar uzatılmasına karar verildi.

Şu anda bir yandan Küçükçekmece-Avcılar arasındaki yol genişletme çalışmaları devam ederken, hattın Küçükçekmece-Topkapı arasındaki bölümünün açılması içinde de Büyükşehir Belediyesi tarafından hummalı bir çalışma sürdürülüyor.

Hatta yolcuların ulaşımını sağlamak amacıyla E-5 üzerinde inşa edilen üst geçitlerin yerine montesi sürerken, metrobüs hattında hizmete girecek 10 durakta da çalışmalar devam ediyor. Bazı noktalarda ise yol asfaltlama çalışmaları yapılıyor.

Avcılar-Topkapı arasında 14 istasyon olan hattın şu anda Cennet, Beşyol, Sefaköy, Yenibosna, Şirinevler, İncirli, Merter, Demirciler Sitesi, Cevizlibağ ve Topkapı`dan oluşan 10 durağının hizmete açılması öngörülüyor.

Metrobüs sistemi için İETT tarafından Hollanda`dan satın alınan Phileas model 50 metrobüs aracı yetişmediği için bu ülkeden kiralanan 24 metre uzunluğundaki 2 metrobüs, 50 belediye otobüsüyle birlikte hizmete başlayacak.

Uzunluğu 26 metre olan 230 kişi kapasiteli diğer metrobüs araçları geldiğinde ise bu araçlar geri gönderilecek.

Her iki yöne de açılan kapıları olan metrobüslerin maliyeti, tanesi 1 milyon 200 bin Avro`dan toplam 60 milyon Avro.

Saatte tek yönde 15 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olan hatta yolculuk süresi 30 dakika olacak.
Hattın ikinci aşamasını, Topkapı-Mecidiyeköy, üçüncü aşamasını ise Mecidiyeköy-Kadıköy Fenerbahçe Stadı oluşturuyor.
Topkapı Avcılar arasındaki birinci etabın inşaat maliyeti ise yaklaşık 156 milyon YTL.


HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.