Milli Sporcunun Motor Tutkusu
“Motosiklet benim yaşam kaynağım “ diyen milli motorcu Fırat Şahin motor sevdasını , başarılarını, insanların motosiklete bakış açısını ve Türkiye’de motosiklet kullanımın yaygınlaşması için neler yapılması gerektiğini anlattı.
Fırat Şahin- Milli Sporcu
Milli motosiklet sporcusuyum ve çocukluktan beri bu işin içindeyim.İlk başlarda motor benim için hobi amaçlıydı.Okuldan fırsat buldukça tatilerde motosikletçiye gidip çalışıyordum.Üniversiteyi bitirdikten sonra yarışlara girmeye başladım. Hem motorsikletehemde işe zaman ayırmakbenim için zor oluyordu. Bende ikisini birleştirdim ve şuanda profesyonelce yarışıyorum.Dünya ve Avrupa çapında birçok derecem var.İlk yarışıma 2003 yılında bir enduro yarışı ile başladım.İlk ödülümü yine 2003 yılında Manisa’da bir moto-cross yarışında aldım ve 3.oldum. Dört senedir Türkiye şampiyonuyum,dünya çapında enduro’dayirmialtıncıyım,indurao-enduro’da 21. ve Avrupa’da da ikinciyim.
MOTOSİKLET BENİM İÇİN YAŞAM BİÇİMİ
Motorsiklet üzerine milli sporcu iki kişi var;birisi benim diğeri deKenan Sofuoğlu’dur.Kenan bey pistte yarışıyor bende of-road üzerinde yarışıyorum.Ciddi sakatlıklar geçirdim;kaburgalarım ve bacağım kırıldı,kolumçıktı.Buna benzer birçok şey geçirdim fakat benim için motor yaşam biçimi.Motora binmediğim zaman hayatımdan çok büyük bir şey kaybetmiş olurum.
MOTOSİKLET BİR KÜLTÜRDÜR
Motosiklet bir kültürdür aslında.Örneğin yurt dışında gittiğimizde görüyoruz ki geçiş üstünlüğü yayadan sonra kesinlikle motosiklette. Fakat Türkiye’de motosikletin geçiş üstünlüğü at arabasından sonra geliyor.Yurt dışındaki insanlarda inanılmaz bir motosiklet kültürü var.Böyle olunca da insanlar daha güvenli sürüşler yapıyorlar,motosiklete talep daha çok oluyor.Bu sayede trafikten zaman kazanıyosunuz bunun yanında otopark derdi yok.Türkiye’de ve özellikle İstanbul’da motosiklet kullanımının yaygınlaşması gerekir.
MOTOSİKLETE “ŞEYTAN ARACI”GÖZÜYLE BAKILIYOR
Motosiklet pazarı yaklaşık 3-4 senedir bir büyüme gösterdi fakat hala insanlarda bir korku hakim.Motorsiklete “şeytan aracı“gözüyle bakılıyor.Bu yüzden motosiklet biraz daha geri planda kalıyor.Vergi oranları aslında çok yüksek değil .Eğer araç olarak kulanacaksanız çok yüksek cc’lere çıkmadığınız taktirde gayet uygun.Fakatcc’ler yükseldikçe fiyatlarda artıyor.Yurt dışında şehir içine girişlerde otoyol parası ödenmiyor ve hatta vergi bile alınmıyor.Türkiye’de ise gişelerde motosikletlerde arabalar gibi ücret ödemek zorunda.Bu sorunlar giderildiği taktirde ilgi ve talepte artacaktır..Motosikletin geçiş üstünlüğü ve güvenliğine yönelik ve motosikletin teşvik edilmesi açısından devletin çalışmalar yapması gerekir.
ŞİŞLİ’DE MOTOR KULLANILMALI
4-4,5 senedir servis amaçlı açtığımız yeri çoğunlukla garaj olarak kullanıyoruz.Burada yarışlara motorlarımızı hazırlıyoruz.Antrenmanlarımızı Ayazağa ormanında yapıyoruz ve orada yarış motorlarını tuttuğumuz bir garajımızda var.Başkanımızla görüşüp yukarıda ormanda bir parkur yapabiliriz.Onların planlarını yapıp dosyalarını hazırlayıp başkanımızla görüşüceğim.Şişli çok gelişmiş bir yer ve burada motor kullanılmalıdır.Bu sayede trafik yoğunluğu da hafifletilmiş olur.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.