Polonya’dan gelen hibrid sistemli iki otobüs metrobüs hattında denendi.

Polonya’dan gelen hibrid sistemli iki otobüs metrobüs hattında denendi.

Polonya’dan gelen hibrid sistemli iki otobüsün metrobüs hattında denendiğini belirten Başkan Kadir Topbaş, hedeflerinin İETT’ye tamamen elektrikle çalışan otobüsler almak olduğunu ve Türkiye’de üretilen araçları tercih etmek istediklerin

Kazı ve beton kalıpları tamamlanan Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli’ni basın mensuplarına gezdiren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, motorlu taşıtlarda yeni dönem başladığını ifade ederek, Renault ile İstanbul’da elektrikli araç dönemini başlattıklarını hatırlattı. Toplu taşımada da petrol yerine çevreci, karbonmonoksit gazı salınımı olmayan araçları devreye almak istediklerini ve bunu hibrid sistemli phileas marka metrobüs araçlarıyla kısmen başlattıklarını ifade eden Başkan Kadir Topbaş, şöyle konuştu;

“2011 yılında Türkiye’de üretilecek ve ilk olarak İstanbul’da kullanılmaya başlanacak elektrikli araçların altyapı çalışmalarını başlattık. Bunu hibrid sistemle çalışan phileas marka metrobüs araçlarında da kullanıyorduk. Bu araçlar mazot kullanıyor, aküleri şarj olduğunda elektriğe dönüyor. Ama bunun daha ilerisi tamamen elektrikle çalışan otobüsler. İETT Genel Müdürümüz ve diğer arkadaşlarımızla yaptığımız toplantılarda toplu taşıma araçlarının tamamen fosil yakıt yerine doğalgazla çalışır hale getirme çalışmalarını konuşuyorduk. Şimdi bunun yerine daha ileri bir hamle yapıp elektrikli otobüslere geçmeyi düşünüyoruz. Böyle bir çalışma başlattık. Mevcut araçlarımızı ve ileride alacağımız otobüsleri de bu sistemle çalıştırmak için çalışmalarımız sürüyor.”

“Hedefimiz yerli elektrikli otobüs…”

İstanbul’un her alanda öncü bir şehir haline geldiğini ve otobüs firmalarının İstanbul’da olmak ve şehri referans göstermek için sürekli kendileri ile görüşme halinde olduğunu vurgulayan Başkan Topbaş, bir Polonya firmasını da bu çerçevede hibrid sistemle çalışan iki otobüsünü metrobüs hattında denemek için gönderdiğini kaydetti.

Kadir Topbaş, “İstanbul ile iş yapmak görüyorsunuz nasıl bir reklam. Bu otobüslerin denendiği de medyada hemen yerini aldı. Deneme aşamasından sonra arkadaşlarımız bilgi verecek. Ancak, bizim asıl arzumuz İstanbul’a yerli otobüsler almak. Ama yerli otobüsler bu otobüslerin 2,5-3 katı kadar küçük. İşletme maliyeti, şoför sayısı, yakıt miktarına baktığınız zaman metrobüs hatlarında şimdiki tercihi yapmak zorunda kaldık. Yoksa bizim her zaman önceliğimiz tabi ki yerli otobüs. Şu anda tamamen elektrikle çalışan yerli bir otobüsle ilgili çalışmalar yapılıyor. İstanbul’da yerli otobüs devreye almak istiyoruz” şeklinde konuştu.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.