’da yapılacak olan diğer tüneller raylı sistemlere ya da deniz ulaşımına entegre edilecek. Bu yolu, trafiğin yoğun olduğu saatlerde 1-1.5 saate gidilirken, tünelin açılmasıyla saatte 70 km hızla giden bir araç 5 dakikada alabilecek.” nun çözülemeyeceğinin altını çizen Türeli, “Tünel yollar şart. Çünkü mevcut yollar artık bu yükü kaldıramıyor. Bazı yolları genişletmeye çalıştığımızda istimlak bedellerinin yanı sıra tarihi doku sorunu karşımıza çıkıyor. Bu projelerin 50 yıl önce yapılması gerekirdi” diye konuştu.
33 tünel yapılacak
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı Altyapı Koordinasyon Müdürlüğü tarafından çalışmalarını sürdürülen 33 tünel yolun toplam uzunluğu 142.4 kilometreye ulaşacak. Yapımı devam eden ve ihale aşamasında olan karayolu tünellerinin toplam maliyeti ise 1 milyar dolar olarak belirlendi.
Bin kişi 2.5 yıl çalıştı
Kağıthane-Dolmabahçe tünelinde yollar altı şeritli olarak inşa edildi. Yerin yaklaşık 60 metre altından gidiyor. 2.5 senedir bin kişilik bir ekibin çalışmasıyla bitirildi. Tünel tamamen bilgisayar sistemi ve kameralar ile kontrol edilecek. 134 farklı senaryo ve çözüm üretildi. Her 250 metrede bir acil çıkış yolları bulunuyor. Tamamen Avrupa ve ABD normlarına uygun olarak inşa edildi.