Avrupa Birliği Havacılık Komisyonu’nu en son yayınladığı listeye göre Endonezya’nın bütün şirketleri, Rusya, Ukrayna ve Angola’dan bazı şirketlerin uçuş güvenliği nedeniyle Avrupa hava sahalarına girmeleri yasaklandı.
Pakistan hava yolları hakkındaki uçuş yasağı biraz gevşetilerek PIA ‘nın filosundaki bazı B-747 ve A-310’ lara AB’ye uçuş hakkı yeniden verildi. PIA’nın B-777 filosu için herhangi bir kısıtlama getirilmemişti.
AB sivil havacılık uçuş güvenliği başkanı Jacques Barrot, "Uçuş yasağının getirilmesi yalnız bunların Avrupa’ya uçmasına mani olmak için verilmedi, bundan gaye dünya yolcularının bu şirketlerle uçmanın sakıncalı olduğunu hakkında bilinçlendirerek havacılık şirketlerinin ve ilgili sivil havacılık otoritelerinin uçuş güvenliğini artıracak tedbirleri almasını sağlamaktır ," dedi.
Bildiriye göre Endonezya’nın bütün 51 şirketine uçuş yasağı getirildi. Yalnız bu yasak hiç bir şirket Avrupa birliğine uçmadığından sadece kağıtta kalacak. Fakat yasakların devam etmesi durumunda Garuda Indonisia Air’ın 2008 yılında Amsterdam’a yapmayı planladığı seferler gerçekleşemiyecek.
Uçuş güvenliği nedeniyle Angola’dan kara listeye alınan TAAG Angola Airlines’a ait bir B-737-700 uçağının kötü bir iniş yaparak pistin ortasına indiği , geri kalan kısa mesafede uçağı durdurmak için yapılan aşırı frenleme neticesi iki lastiğini patlatarak pist dışına çıkıp bir eve çarparak parçalandığı rapor edildi.. Uçağın 78 yolcusundan 6 ‘inin öldüğü 66’sının yaralandığı rapor edildi.
Resmi Angop News Ajansı’nın haberine göre uçak piste acil iniş yaparken pilot kontrolunu kaybetti. İki lastiği birden patlayıp kanadı pistle temas eden uçak binalara çarparak parçalandı. Angola’nın sivil havacılığı çok uzun süren bir iç savaşın sebep olduğu ekonomik yetersizliklerden dolayı zaten çok kötü durumda idi. Bu son kaza şirketin finans durumunu daha da kötüleştirecek.
Angola'nın milli hava yolu şirketi TAAG, Afrika Avrupa ve Güney Amerikaya uçuyordu.
Daha önce filosundaki Rus uçakları ile iki kaza geçiren Angola Petrol gelirlerinin artması nedeniyle ciddi bir şekilde sivil havacılık yatırımlarına başlamıştı. Daha geçen yıl Boeing’den 4 adet B-737-700 ve iki adet B-777 uçakları almış 1 tane daha B-777 alacaktı. Alacağı bu yeni uçaklarla Pekin, Huston ve Dubai’ye seferlere başlamayı planlıyordu.
En son yayınlayan kara listeye Ukrayna’dan da Volare Aviation yasaklılar listesine girdi. Rusya’nın 4 havayolunun da Avrupa’ya uçmaları yasaklandı. AB’nin aldığı bu kararları gören Rusya’da daha önce davranarak 6 şirketin Avrupa uçuşlarına kısıtlama koydu. Bu haberlerin aniden gelmesi bu şirketlerle çalışan turizm şirketlerini çok kötü duruma düşürdü. Bu şirketler turizm sezonun en yoğun olduğu bu zamanda müşterilerini Avrupa’daki destinasyonlarına nasıl ulaştıracaklarının çarelerini arıyor.
Avrupa’nın kara listeye koyduğu bu şirketlere eğer Türkiye’ye sefer yapıyorlarsa burada nasıl bir işlem yapılacağı’da merak konusu oldu. Türkiye Rusya’dan gelen turistlere kısıtlama olmasın diye ses kirliliği dahil bir çok sebepten Avrupa’ya uçması yasaklanan birçok şirkete uçuş izni veriyor.
Rusya’dan karalisteye giren şirketler şunlar: Kavminvodyavia, Kuban Airlines, Yakutia ve Airlines-400.
Rusya havacılık otoriteleri ayrıca KrasAir, Urals Airlines, Gazpromavia, Altant-Soyuz ve Utair şirketlerinin bazı tip uçaklarına Avrupa’ya uçma yasağı getirdi.
AB ‘nin daha evvel yürürlükte olan listesinde ise 74 ‘ü Afrikalı tam 91 hava yolu vardı.
Endonezya’da ki havayolları bu yıl yaptıkları bir dizi uçak kazaları nedeniyle dünya sivil havacılığı tarafından çok yakından takip ediliyordu. Amerikan FAA (U.S. Federal Aviation Authority) ve ICAO’ları (International Civil Aviation Organization) bu ülkenin sivil havacılık otoritelerini uyarmış ve uçuş güvenliği derecelerini de en düşüğüne indirmişlerdi. Amerika ayrıca vatandaşlarınının Endonezya uçaklarıyla uçmamaları hakkında uyarı da yapmıştı.