Eğitim- öğretim hayatında 15’inci yılını doldurmak üzere olan Ufuk Okulları, ‘Akıllı öğretmen’ ler aracılığıyla her öğrencinin algılama yeteneğine göre tasarlayan DynEd teknolojisiyle ‘Kişiye özel eğitim’ veriyor. Öğrenciler kendilerine özel olarak tasarlanan eğitim programıyla İngilizce öğrenmenin zorluklarını aşıyor.
‘Akıllı öğretmenler’ işbaşında
Her öğrencinin algılama ve öğrenme yeteneğine özel olarak bir İngilizce öğrenme programı tasarlayan ‘Akıllı öğretmen’ olarak tanımlanan DynEd teknolojisini Türkiye’de uygulayan kurumlar arasında ilk sırada yer aldıklarını vurgulayan Ufuk Okulları Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Osman Güldaş, “Okullarımızda 2009’dan beri uyguladığımız her öğrencinin anlama yeteneğine özel bir İngilizce eğitim programı tasarlayan DynEd teknolojisiyle verdiğimiz eğitimin neticesinde öğrencilerimiz okullarımızdaki Dynet sınıflarında yer alan bilgisayarların yanı sıra evlerindeki bilgisayarlarından da kendilerine özel tasarlanan İngilizce öğrenme programına göre İngilizce öğreniyor” dedi.
Her öğrenciye özel eğitim
DynEd teknolojisi ‘İngilizce’yi beynin dil becerisini edinme şekline ve algılama yeteneğine bağlı olarak uygun olarak öğreten tek İngilizce dil eğitimi sistemi’ olarak tanımlayan Güldaş, bu teknoloji hakkında şu bilgileri verdi:
“Dünyada 1987 yılında dil eğitmenleri, dil bilimciler, mühendisler ve sanatçılar tarafından oluşturulan sistem, Türkiye’de 2000 yılından itibaren uygulanıyor. Bugün dünya üzerinde başta Japonya ve Çin Halk Cumhuriyeti olmak üzere Asya’da; Avrupa’da, Amerika, Kanada ve Latin Amerika ülkelerinde ve Afrika’da Birleşik Arap Emirlikleri gibi yüzün üzerinde ülkede kullanılan sistemi biz, 2009-2010 eğitim ve öğretim yılı itibariyle kullanmaya başladık. Sistemi hem ders hem de okul dışı aktiviteler olarak kullanan ve programın bütün lisanslarına sahip ender okullardan biriyiz. Öğrencilerimiz, kendileri adına açılan e-mail ve şifre aracılığı ile bu sistemi bulundukları her yerde kullanabiliyorlar.
Öğrenciler yurtdışındaki öğrencilerle yarışta
Sistemle eğitim gören öğrencilerin yakaladıkları başarılara da değinen Güldaş, “DynEd sistemiyle İngilizce öğrenen 11 öğrencimizle İngiltere'de East London Universitesinde 15 gün yaz okulu yaptık. Bu yaz okulunda öğrencilerimiz üniversitenin öğretim elemanlarından günlük 3 saat ders aldılar. Öğleden sonra ve haftasonu aktivitelerinde de pratik yapma şansları elde ettiler. DynEd puanları çok iyi seviyelerde olan öğrencilerimizin bu yaz okulunda daha akıcı ve telaffuzlarının daha iyi olduğunu gördük. Adeta oradaki öğrencilerle yarışa girdiler. Yurtdışındaki yaz okullarında benzeri çalışmalar yapmaya devam edeceğiz.
Ne kadar başarı o kadar burs
1996 yılında Ömer Faruk Arabacı, Ayhan Akbulut, Fatih Elçik, Erkan Çiftçi olmak üzere 4 işadamı tarafından 30 bin liralık bir yatırımla kurulan Ufuk Okulları; 3 lise, 3 ilköğretim ve 4 anaokulu aracılığıyla 2 bine yakın öğrenciye eğitim veriyor. Kurumda yaklaşık yüzde 7'sine karşılık gelen 106 öğrenci burslu olarak eğitim görüyor. Tüm özel okullarda yüzde 3'lük burs oranının kanuni bir zorunluluk olduğunu vurgulayan Güldaş, zorunlu olan oranın iki katından fazla burslu öğrenciye eğitim verdiklerine dikkat çekti. Güldaş, "Yüzde 100 burslu olanların dışında oransal olarak yüzde 10'dan başlayıp gösterdiği başarı grafiğine göre yüzde 100'lere uzanan oranda burs verdiğimiz öğrenciler de var. Temel kriterimiz ise başarılı olması. Mesela SBS de ilk 2.500’e giren öğrencilere ücretsiz eğitim imkanı veriyoruz. Ayrıca TÜBİTAK’ta, Ulusal ve Uluslar arası yarışmalarda dereceye girenleri de burslu olarak okutuyoruz." dedi.
Yeni okullar kapıda
Bünyelerinde Anaokulu, İlk Öğretim, Fen Lisesi ve Anadolu Lisesi olmak üzere 4 farklı bölümün olduğunu bugüne kadar liseden 92 öğrenci mezun ettiklerini ifade eden Güldaş, bu öğrencilerin 88’inin üniversiteyi kazandığını belirtti. Güldaş, önümüzdeki yıla ilişkin 1 ilköğretim ve 2 anaokulu daha açmayı planladıklarını da sözlerine ekledi.
Doğu- Batı kardeşliği aşılıyor
Kurum olarak verdikleri eğitimin dışında yürüttükleri sosyal sorumluluk projeleriyle de eğitim hayatında fark yarattıklarını düşündüğünü ifade eden Güldaş, bugüne kadar yürüttükleri projeler hakkında şu bilgileri verdi:
"Doğu- Batı Kardeşliği Projesi kapsamda her yıl doğu bölgesinde yer alan farklı şehirlere velilerimiz ve öğrencilerimizle birlikte giderek oradaki kardeşlerimizle kucaklaşıp bayramlaşıyor ve hediyeleşiyoruz. Geçen yıllarda Muş, Mardin ve Diyarbakır’a, bu yılda Van’a gittik. Bir başka projemizde gerek ülkemizde gerekse dünyada yaşanan felaketlerde öğrencilerimizin dayanışma ve yardımlaşma duygularını geliştirmek ve yaşanan drama sessiz tepkisiz kalmamak amacıyla yardım organize etmek. En son Pakistan’da yaşanan sel felaketi için öğrencilerimiz cep harçlıklarından 10 bin lira biriktirerek ülkede hasar gören bir okulun yapımı için bağış yaptılar. Kardeş Okul Projesi kapsamında Anadolu’nun ücra köşelerinde edindiğimiz kardeş okullarımıza destek olmaya çalışıyoruz. Bu okullar arasında Diyarbakır Bağlar Kanuni Sultan Süleyman İlköğretim Okulu ile Muş Merkez Kız Yatılı İlköğretim Bölge Okulu bulunuyor."