Türkiye'nin Dış Ticaret Kapısı Ambarlı Limanı, Türkiye'den sonra Doğu Akdeniz - Karadeniz Bölgesinin de lider limanı olmaya hazırlanıyor.
Türkiye'nin dış ticaretinin büyük kısmının gerçekleştiği, Türkiye'nin ve Marmara Bölgesinin ana limanı olan Ambarlı Limanı 2006 yılında toplam 1,4 milyon konteyner (TEU) ile Türkiye konteyner hareketinin yüzde 38'ini, Marmara Bölgesinin ise yüzde 63'ünü gerçekleştirdi.
Hali hazırda Doğu Akdeniz - Karadeniz Bölgesinin Pire'den sonra en büyük 2. limanı olan Ambarlı Limanı, 2005 yılı rakamları itibari ile adı geçen bölgenin yüzde 10 konteyner hareketini gerçekleştirirken, önümüzdeki 5 sene içinde yüzde 68'lik büyüme ile Pire limanını geçerek bölgenin en büyük limanı olmayı hedefliyor.
Konuyla ilgili açıklamada, esasen dünyada küreselleşmenin sonucu gelişen konteyner taşımacılığı, limanların düzenin katalizörü olarak tanımlanabileceği, bir ülkenin sadece komşuları ile ticaret yapmasını beklemenin illüzyondan öteye gidemeyeceği ifade edildi. Açıklamada, şu görüşlere yer verildi:
"Prensip olarak Çin ihracatının Avrupa ve Amerika'ya taşıması ile oluşan dengesiz ticaret açığını kapatmak isteyen ülkelerin, Çin'den ithal etmek yerine yakın komşularını üretime teşvik etmeleri ise gündemde olan bir senaryodur. Bu durumda, Amerika için Meksika, AB için ise Baltık Ülkeleri, Romanya ve Bulgaristan kuvvetli seçeneklerdir.
Yukarıdaki senaryonun uygulanmaması halinde ise tek seçenek limanların kapasitelerinin geliştirilmesi ya da yeni liman yatırımlarına gidilmesidir. Yeni liman yatırımları söz konusu olduğunda ise inşanın 3 sene sürecek olması yanlış bir tahmin olmaz. Dolayısıyla, dış ticaretin salahiyeti için mevcut liman işletmelerinin geliştirilmesi en uygun yöntem olarak değerlendirilmektedir.
Ambarlı Limanının Doğu Akdeniz - Karadeniz Bölgesinin Pire'den sonra en büyük 2. limanı olması, senaryolar ile oluşacak yapıdan alacağı payı da arttırmaktadır."