Kontrol Kulesinin taşınmasının ardından yaz sezonunda yaşanan park sorunu da bitecek. Devlet Hava Meydanları işletmeleri tarafından Mayıs ayında Seleks ve İçtaş firmalarına ihale edilen proje gecikmeli de olsa start aldı. Yaklaşık 30 yıldan bu yana hizmet veren Atatürk Havalimanı kontrol kulesinin, Ekim 2009'da Dış Hatlar Terminali yanında yapılacak yeni binasına taşınması planlanıyor.
Halen apronda hizmet veren kule ve teknik bloğun kaldırılmasıyla, Atatürk Havalimanı apronunda uçaklar için ayrıca 4 uçaklık park yeri açılmasını da sağlayacak. Özellikle yaz sezonunda park sıkıntısı yaşanan apronda 96 uçağın aynı anda park etmesi mümkün olacak. Mevcut kulenin Florya ve Ataköy yönünde uzanan 06-24 olarak bilinen kısa piste yakınlığı nedeniyle boş kalması gerektiğini ifade eden yetkililer, "O bölgedeki diğer teknik hangar ve binaların da zamanla boşaltılması gerekiyor" dedi.
SMART PROJESİ NEDİR?
Türkiye havacılık tarihinin en önemli projelerinden biri olan ve geçtiğimiz yıllarda ihale edilen SMART projesinin önümüzdeki yıl tüm üniteleriyle hizmete girmesi planlanıyor. Projenin bitmesi ile birlikte halen 2 ayrı merkez (Ankara ve İstanbul) tarafından yönlendirilen hava sahası, Ankara'da kurulacak tek bir merkezden idare edilecek.
Proje ile ülke hava sahasının sıkışan kapasitesi artırılarak uçuş güvenliği büyük ölçüde sağlanacak. Sistem İstanbul, İzmir Adnan Menderes, Dalaman, Antalya ve Bodrum havaalanlarında oluşturulacak modern sistemlerle entegre edilerek hizmet verecek. DHMİ Genel Müdürlüğü, programına aldığı ''Smart'' projesi için yaklaşık 87 milyon euroluk bir harcama yapmayı planlıyor.