İSTANBUL Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Ulaştırma Koordinasyon Merkezi’nden (UKOME), havaalanlarından şehrin belli merkezleri arasında otobüslerle yolcu taşıyan Havaş’a sınırlama geldi. UKOME, Havaş’ın Atatürk Havalimanı’ndan Taksim, Bakırköy, Etiler, Kozyatağı hatlarına ve Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan aynı noktalara düzenlediği seferlerin Bakırköy ve Taksim’le sınırlandırılması, diğer hatların ise kaldırılması istendi.
Buna karşılık İETT, 1 Temmuz itibarıyla havaalanlarından Taksim’den sonra Yeşilköy, Bakırköy, Avcılar, Aksaray, Kadıköy, Kozyatağı ve Göztepe’ye sefer düzenleme hakkı verildi. İETT’nin hat sayısını zamanlı 20’ye çıkaracağı bildirildi.
Havaş seferleri durdurmadı
UKOME’nin bu kararına rağmen Türkiye’nin ilk yer hizmetleri şirketi “Havaalanları Yer Hizmetleri AŞ” (HAVAŞ) seferleri durdurmadı. Dün Havaş’ın gün boyu tüm hatlarda sefer düzenlediği görüldü. Havaş yetkilileri, söz konusu karar üzerine yetkili mercilerle görüşmelerin sürdüğünü ve konunun yasal zemine taşınacağını açıkladı.
Havalimanı şehir merkezi arasında günlük yaklaşık 150 bin YTL’lik bir “yolcu taşıma pazarı” bulunuyor. Havaş, İETT ve taksiciler bu pastadan pay alabilmek için uzun süredir birbirleriyle rekabet ediyor.
İETT geçtiğimiz Nisan’da UKOME’ye başvurarak Havaş’ın kaldırılmasını ve toplu taşımayı tamamen İETT’nin yapmasını talep etmişti. İETT’nin talebini görüşen UKOME geçen ay aldığı kararla Havaş’tan Taksim ve Bakırköy dışındaki hatları kaldırmasını isterken, İETT’ye de yeni güzergahlar açması konusunda onay vermişti.