Kapılarını dün resmen halka açan 62. Frankfurt Motor Show, çevreciler ve yeni teknolojiler derken “kopya” kavgasıyla da gündeme oturdu.
Nitekim BMW’nin kendi evindeki fuarda, tüm itirazlarına rağmen X5 modelinin kopyası olan Çinli CEO SUV ile birlikte sergilenmesi, Almanya’da otomotiv gündeminin ilk sıralarına oturdu.
Bavyeralı üretici, China Automobile Deutschland GmbH tarafından Almanya’ya ithal edilmek istenen ve Frankfurt Fuarı’nda da sergilenen CEO SUV modelinin ülkede satışını yasaklamak amacıyla mahkemeye başvuracağını duyururken, tartışmalı araç Alman ziyaretçilerin beğenisine sunuldu bile.
Shuanghuan Automobile tarafından üretilen araç, BMW’nin popüler X5 modeliyle gösterdiği büyük benzerlik nedeniyle daha önce de tartışmalara neden olmuştu.
Ancak bu aracı ithal ederek tüm Avrupa’da satışa sunmayı planlayan China Automobile Deutschland yetkilileri, yaptıkları açıklamalarda CEO SUV’un tamamen bağımsız olarak tasarlandığını, sadece benzerlikler taşıyor olabileceğini iddia ediyor.
BMW yalnız değil
Aracın Avrupa fiyatının 26 bin euro olması planlanırken, X5’in fiyatı 59 bin eurodan başlıyor. Bu tartışmada Shuanghuan Automobile şirketine karşı dava açmada BMW tek başına değil elbette.
Nitekim 'Smart’ otomobillerinin üreticisi DaimlerChrysler da, iki kişilik minik 'fortwo’ modelinin kopyasını üreten Çinli firmaya karşı dava açacağını duyurmuştu. Ancak 'Noble’ adını taşıyan Çinli Smart, CEO gibi Frankfurt’a getirilmedi.
Bununla birlikte Çinli üretici, kopya araç üretmediklerini, bunu basının uydurduğunu iddia etmekte.
Tüm bu tartışmaların dışında kalan bazı Çinli üreticiler de, sessiz sedasız Frankfurt Fuarı’nda yerlerini aldılar.
Nitekim bu konuda en ciddilerden biri olan ve bazı modellerini Avrupa’da tasarlattıran Brilliance China, özellikle bazı modellerinin iç mekânında 'fazlasıyla esinlendiği’ Toyota ile 'stand komşusu’ oldu.
(Milliyet)