Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapılacak çalışmalar doğrultusunda, Çevre ve Orman Bakanlığı, Genelkurmay Başkanlığı ile ilgili kuruluşların görüş ve önerileri alındıktan sonra hazırlanacak proje, onay için Devlet Planlama Teşkilatına sunulacak. DPT'den yatırıma ilişkin onayın alınmasının ardından, Çanakale boğaz geçişi, çevre ve otoyolların yapımına yönelik uluslararası ihale süreci başlatılacak. EN UZUN KÖPRÜ GEÇİŞİ OLACAK Çevre yolları ile birlikte yaklaşık 600 milyon YTL'ye malolması planlanan Çanakkale boğaz geçişinin, “yap-işlet-devret” modeli ile gerçekleştirilmesi planlanıyor. Çanakkale boğaz köprüsü projesi çerçevesinde Kilitbahir-Sarıçay arasında 2x2 şeritli olarak projelendirilen köprü, 2 bin 196 metre uzunluğunda olacak. Projeye göre, köprü, bağlantı yollarıyla Çanakkale ve Eceabat çevre yollarına bağlanırken, bağlantı yolu üzerinde de 3 tünel yapımı yer alacak. Bağlantıları sağlayan otoyol kesimleri ile birlikte toplam proje uzunluğu 13,7 kilometreyi bulacak. YİD Kanunu çerçevesinde gerçekleştirilmesi planlanan proje için, yaklaşık 500 milyon dolar dış ve 100 milyon dolar da iç kaynağa ihtiyaç bulunuyor.
Çanakkale'ye boğaz köprüsü
İstanbul 3. boğaz köprüsü ve İzmit körfez geçişi projesiyle birlikte ulaştırma sektörünün üçüncü büyük boyutlu yatırımı olan Çanakkale boğaz köprü geçişi projesi, yeniden gündeme alınıyor.
AA