CarrefourSA, geçen sene 2 milyar YTL olan cirosunu 4 milyar YTL’nin üzerine çıkarmayı hedefliyor.
Türkiye’deki 15. yılını kutlayan CarrefourSA, önümüzdeki 3 yıl içinde hem 500 milyon YTL yatırım yaparak 2 kat büyümeyi hem de bu yatırımlar sonucu 6.000 kişiyi istihdam etmeyi hedefliyor
CarrefourSA, Türkiye’deki 15. yılını kutluyor. 15. yıldönümüyle ilgili bir basın toplantısı düzenleyen Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, perakende sektöründe CarrefourSA, Diasa ve Teknosa ile faaliyet gösterdiklerini anımsatarak, Türkiye’de hızla büyüyen modern perakendeciliğin 2007’de 168 milyar dolara ulaştığının tahmin edildiğini ve pazarın daha da büyüyeceğini kaydetti.
15 YILDA 2 MİLYAR DOLAR
Perakende sektörünün yarısını gıda perakende sektörünün oluşturduğunu kaydeden Dinçer, bunun yaklaşık 87 milyar dolara karşılık geldiğini aktardı. CarrefourSA Genel Müdürü Guillaume Vicaire ise konuşmasında, 7 bin çalışanları bulunduğunu, Türkiye’de 15 yılda 2 milyar YTL’lik yatırım yapıldığını ve bu yıl 100 milyon euro daha yatırım öngörüldüğünü kaydederek, şimdiye kadar Türkiye’deki kazancın tamamının yatırıma dönüştürüldüğünü vurguladı.
400 BİN ÜRÜN İNCELENİYOR
Bu yıl 4 hipermarket ve 30 süpermarket daha açmayı düşündüklerini belirten Vicaire, Türkiye’de her gün 400 bin ürünün fiyatını incelediklerini ve bununla mağazalarda en düşük fiyatı sunmayı amaçladıklarını söyledi. Vicaire, 720 CarrefourSA ürününün yüzde 99’unun Türkiye’de üretildiğini, CarrefourSA markası üreten 102 firma bulunduğunu ve bunların yüzde 90’ının KOBİ’lerden oluştuğunu ifade etti.
CİROYU 2 KAT ARTIRACAK
CarrefourSA marketlerini yılda 150 milyondan fazla kişi ziyaret ediyor.
3 yıl içinde 2 kat büyütmeyi hedefleyen CarrefourSA, 3 yılda 500 milyon YTL daha yatırım yaparak toplam 6.000 kişiye istihdam sağlayacak.
CarrefourSA, geçen sene 2 milyar YTL olan cirosunu 4 milyar YTL’nin üzerine çıkarmayı hedefliyor.
KOŞARAK BÜYÜYECEĞİZ
SABANCI Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, CarrefourSA ile ilgili olarak, “15 yılda geldiğimiz yeri önümüzdeki 3 yılda katlamayı bekliyoruz” dedi. Sabancı, Türkiye için çok önemli olan organize perakende sektörünün müşterilere sağlıklı, kaliteli ve çok çeşitli seçenek şansı sunduğunu ifade etti.
Organize perakendenin aynı zamanda kayıt dışıyla mücadeleye büyük katkısı olduğunu aktaran Sabancı, 15 yılda çok yol alındığını dile getirerek, “Doğum, emekleme, yürümeye başlama... 15’inci yaş... CarrefourSA için ayaklarını yere iyice basan, her türlü donanıma sahip organizasyonuyla, ekibiyle, gelişme planlarıyla, finansman koşullarıyla şimdi artık ne bekliyoruz? 15 yılda geldiğimiz yeri, önümüzdeki 3 yılda katlamayı bekliyoruz. Koşacağız, koşma azminde bir ekip görüyorum” diye konuştu.