Ehliyet için elinizi çabuk tutun!

Yılbaşından sonra hem kurs ücretleri artacak hem de eğitim süresi uzayacak

Sürücü Kursları Birliği Derneği Genel Başkanı Vedat Şahin, yılbaşından önce yayınlanması beklenen yeni taşıt sürücüleri kursu yönetmeliği ile sürücülerin daha fazla eğitim almak zorunda kalacaklarını bunun da kurs maliyetlerini etkileyeceğini bildirdi.

Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünün, Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu (MTSK) Yönetmeliği'nin değiştirilmesi için yaptığı çalışmalara ilişkin AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Şahin, şimdiye kadar sınavların belirli bir güzergahta ve 15-20 dakika gibi kısa bir sürede yapıldığını dolayısıyla değerlendirmenin yeterli olmadığını ifade ederek, yeni yönetmeliğin bunu önleyeceğini söyledi.

Şahin, ''Yeni yönetmelikle sürücü daha fazla eğitim almak zorunda kalacak bu da kurs maliyetlerini etkileyecek'' dedi.

Mevcut uygulama ile sınavları iki haftalık hizmet içi eğitimden geçen Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı öğretmenlerin yaptığını ve sınavların hafta sonları, çok yoğun olmayan güzergahlarda gerçekleştirildiğini anlatan Şahin, ''Bakanlığımız, özel yetiştirilmiş sınav yapıcılar tarafından haftanın her günü sınav yapılması yönünde çalışma yürütüyor. Bu çalışma son aşamasına geldi. Yılbaşından önce yönetmeliğin yayınlanmasını bekliyoruz'' dedi.

''TÜRKİYE'DE 2 BİN 700 SÜRÜCÜ KURSU VAR'' 

Türkiye'de 2 bin 700 sürücü kursu bulunduğuna işaret eden Şahin, şunları kaydetti:

''Türkiye'de sürücü kursu açılması son derece kolaylaştırıldı. Nüfusa göre haddinden fazla sürücü kursu var. Bu da aşırı bir haksız rekabete, kurs fiyatlarının düşmesine ve yeterli eğitimin verilmemesine neden oluyor. Sınavlar çok kolay olduğu için az bir eğitimle dahi insanlar sınavlardan geçebiliyor. Şu anda 200-300 liraya sürücü adayı kursa yazılabiliyor. Bununla yeterli eğitimin verilmesi mümkün değil.''

Şahin, Sürücü kursu açmanın kolaylaştırılmasıyla sürücü kurslarının daha küçük yerlere kaydığını, hiç olmayacak semtlere sürücü kursları açıldığını belirtti.

Sürücü kursları olarak 20 saat direksiyon dersi verme mecburiyetleri bulunduğunu ifade eden Şahin, ''20 saat direksiyon eğitimi vermenin karşılığı zaten 300 lira eder. Bunun içinde vergimiz, KDV'miz, diğer masraflarımız var. Bunları karşılamamız mümkün değil. O zaman bundan 20 saat direksiyon eğitimi verilmiyor anlamı çıkıyor. 300 lira ücret alan bir kursun 20 saat direksiyon eğitimi vermesi asla mümkün değil'' dedi.

''TÜRKİYE'DE GÜVENLİ ARAÇ KULLANANLARIN SAYISI AZ'' 

Araç kullanmakla güvenli araç kullanmanın ayrı ayrı şeyler olduğunu belirten Şahin, ''Burada eğitim çok önemli. Türkiye'de herkes araç kullanıyor ama güvenli araç kullananların, trafik kurallarına uyarak araç kullananların sayısı az. İnsanlarımız hala emniyet kemeri takmıyor. Şu anda trafikte bulunanların büyük çoğunluğu hayatını tehlikeye atarak araç kullanıyor'' diye konuştu.

Şahin, sadece sürücü kurslarındaki eğitimin yeterli olmayacağını, televizyon programlarında sık sık bu konuların gündeme getirilmesi ve okullardaki trafik derslerini de trafikle ilgili kişilerin vermesi gerektiğini söyledi.

Şu anda direksiyon sınavlarından geçme notunun 70 olduğunu, bunun yüzde 30 bilgi ve beceri eksikliği ile ehliyet alınabildiği anlamına geldiğini ifade eden Şahin, sınavlarda puanlama sisteminden de vazgeçilmesini istedi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri

Yükseltilmiş Zeminler: Modern Yapılarda Fonksiyonellik ve Estetik Çözüm
Zor Zamanlarda Okunacak Dualar ve 1 Saatte Geri Getirme Duası
Ankara Psikolojik Danışmanlık Merkezi Hangi Alanlarda Hizmet Veriyor
Afyon Tel Örgü, Afyon Panel Çit ve Afyon Beton Direk: Altyapı Güvenliğinde Yenilikçi Yaklaşımlar
Kayseri’de Yangın Güvenliği ve Yangın Söndürme Sistemleri