Dizel motorlarda yer almakta olan parçalar arasında yer alan enjektörler, benzinli motorlarda da bulunmaktadırlar. Dizel ve benzinli enjektör seçenekleri temizlenirken mutlaka dikkat edilmesi gereken noktalar bulunur.
Enjektör Bakımı Nasıl Olmalıdır?
Dizel motorlarda bulunan yakıt yolu üzerinden gelmekte olan mazotun alınıp silindir odasında yer almakta olan basınçlı sıcak hava odasına püskürtülmesini sağlayan dizel enjektör parçasıdır. Hidrolik bir mekanizması bulunmaktadır.
Dizel araçlarda bu parça da kimi zaman arıza sorunları yaşanmaktadır. Arıza sorunlarının en temel nedenleri arasında düşük kaliteli olan yakıtlar gelmektedir. Yakıtın düşük kaliteli olması sorunu motorda karbon birikintilerini oluşturmaktadır. Burada biriken karbon birikintilerine kurum adı da verilmektedir. Motorda biriken bu karbonlar enjektörün bozulmasına yol açabilir.
Enjektör temizliğinde yapılması gereken en önemli olan nokta aracı servise götürmektir. Çünkü servislerde aracın tüm genel bakımı yapılırken enjektör bakımı da yapılmaktadır. Serviste yer almakta olan enjektörler mazotla yakılmaktadırlar. Mazot ile yakıldıktan sonra çeşitli uygulamalardan geçerek sorun çözülmektedir.
Servise götürmeden de çeşitli bakımlar yapılabilir. Ancak burada dikkatli olmak ve motorun diğer parçalarına zarar vermemek gereklidir. Bu nedenle aracı servise götürmek çok daha doğru olacaktır.
Servise götürmeden önce benzinli enjektör ya da dizel enjektörün bakımı yapılırken; motorda biriken kirlerin ve tortuların temizlenebilmesini sağlayan çeşitli maddeler bulunur. Bu malzemeler kullanılarak temizleme işlemi yapılabilir.
Temizlemeye yarayan maddeler depoya atılır. Daha sonra araç kullanılmaya devam edilir. Bir süre sonra aracın enjektörünün temizlenip temizlenmediği kontrol edilmelidir. Eğer enjektörde düzelme oldu ise sorun çözülmüş, demektir. Eğer bir düzelme meydana gelmez ise, servise götürülmesi gereklidir. Enjektörün kirlenmesinden dolayı motorda teklemeler oluşur. Temizleme işleminden sonra teklemelerin düzelmesi demek, enjektörün temizlenmiş olması demektir.
Bir diğer çözüm yolu olarak aracın rölantide iken köklenmesidir. Gaza basılarak enjektör üzerinde yer alan kirlerin dökülmesi sağlanabilir. Bu durumda da eğer aracın egzozundan çıkan duman azaldı ise ya da kesildi ise, sorun çözülmüş demektir. Kurumların egzozdan dışarı çıkması durumu da son buldu ise sorun çözülecek, demektir. Tüm bunların dışında en etkili yöntem kesinlikle aracı yetkili servise götürmek, olacaktır.