Türkiye’nin en uzun pistine sahip olan GAP Uluslararası Havaalanı’nda uçuşların 16 Temmuz’da başlamasına rağmen kargo, gümrük, emniyet ve jandarma binalarının yapımı halen devam ediyor.
apımına 1998 yılında başlanan, yolcu taşımacılığının yanısıra kargo taşımacılığı hizmetleri için de kullanılması ön görülen GAP Uluslararası Havaalanı’nın açılışı 17 Haziran 2007 tarihinde yapılmış, iç hat seferleri ise 16 Temmuz 2007 tarihinden itibaren başlatılmıştı.
Havaalanında uçuşların başlamasına karşın kargo, gümrük, emniyet ve jandarma binalarının yapımı halen devam ediyor.
Fiziki gerçekleşmenin yüzde 98 olduğu havaalanında yapımı devam eden binaların bu yılın sonuna kadar tamamlanması planlanıyor.
Havaalanında uçuşların yapıldığı pistte aydınlatma sistemi olmaması nedeniyle uçuşlar gündüz yapılıyor.
Türk Hava Yolları'nca Şanlıurfa’dan Ankara’ya beş gün, İstanbul’dan Şanlıurfa’ya ise yedi gün karşılıklı seferler düzenlenirken özel havayolu şirketlerinin programında henüz Şanlıurfa seferleri yer almıyor.
Kent merkezine yaklaşık 35 kilometre mesafede olan yeni havaalanının yolcu sayısında herhangi bir azalmaya neden olmazken ileriki dönemde HAVAŞ servisleri kent merkezine seferler düzenlemeye başlayacak.
Havaalanının iç hat seferlerinin yanısıra dış hat seferlerine açılması için “Daimi Hudut Kapısı” olarak ilan edilmesi gerekiyor.
GAP ULUSLARARASI HAVAALANI
Şanlıurfa-Diyarbakır Karayolu'nun 25. kilometresindeki GAP Uluslararası Havaalanı 4000 x 45 metre pist, 202,5 x 160,5 metre apron, 396 x 24 metre, 396 x 24 metre, 444 x 24 metre taksirut (bir hava alanında uçakların yerde pist ve apron gibi bölümler arasında gidip gelmeleri için düzenlenmiş standart ölçülerdeki yollar) kapasitesine sahip.
Yıllık 2,5 milyon yolcu kapasiteli hava alanında 10 bin metrekarelik terminal binası ve diğer destek binaları da yer alıyor.
GAP Uluslararası Havaalanı henüz “Havalimanı” olarak ilan edilmediği için havaalanı statüsünde hizmet veriyor