Geleceğin ototmobilleri

Güneş enerjili ve yakıt hücreli araçlar İstanbul caddelerinde boy gösterdi. Şişli'den Galatasaray Lisesi önüne kadar eskort eşliğinde giden araçlar, vatandaşlardan yoğun ilgi gördü. Geçiş sırasında zaman zaman trafikte sıkışıklık yaşanırken, vatandaşlar i

Küresel ısınma etkisini her geçen gün daha da hissettirirken, Yıldız Teknik Üniversitesi Güneş Enerji Sistemleri Kulübü (YTÜ-GESK) tarafından üretilen güneş enerjili araç "Barracuda" ve yakıt hücreli araç "Hyd-R" düzenlenen organizasyonla İstanbul caddelerinde görücüye çıktı. Klima kullanılmayan araçların pilotları Cevahir Alışveriş Merkezi önünde gösteri sürüşü yaptı. İstanbul gibi metropollerde alternatif enerjilerle çalışan iki aracın konvensiyonel araçlar gibi caddelerde seyredebileceğini göstermek amacıyla gerçekleştirilen programda vatandaşlar, tasarımlarıyla da dikkat çeken araçlara yoğun ilgi gösterdi. Cevahir Alışveriş Merkezi önünden eskortlar eşliğinde hareket eden araçların yolculuğu, Osmanbey'den geçerek Taksim istikametinde İstiklal Caddesi ve Galatasaray Lisesi önünde son buldu.

Barracuda'nın pilotu Nilay Unutulmaz, aracının güneş enerjisiyle çalıştığını, güneş enerjisini depoladığını belirtti. Unutulmaz, pistte 70-80 kilometre hıza çıkan aracın 110-120 kilometreye kadar sürate ulaşabildiğini, trafikte genelde 20-30 kilometre hızla gittiklerini söyledi. Hyd-R'ın pilotu Alev Kaçar da aracın teknik özelliklerinden bahsederek çalışma koşulları hakkında bilgi verdi.

Araçların geçişi sırasında trafikte zaman zaman sıkışıklık yaşanırken, çevredeki vatandaşlar da bu ilginç araçları cep telefonlarıyla kaydetmeyi tercih etti. Konvoy Cumhuriyet Caddesi'nden Taksim Meydanı'na çıktığı sırada trafik kısa süreliğine kapatıldı. Taksim Meydanı'ndan tramvay yolunu kullanan araçlar çevredeki vatandaşların meraklı bakışları arasında İstiklal Caddesi boyunca ilerledi. Bazı vatandaşlar ise "dokunmayın" uyarısına aldırış etmeden araçlara dokunmaya çalıştı.

Araçları seyreden bazı vatandaşlar, "Bu araçları İstanbul trafiğinde görmek isteriz" derken, bazıları ise araçların zaman zaman felç olan İstanbul trafiğini daha da çekilmez hale getireceğini ifade etti. Meraklı vatandaşların bir kısmı ise bu arabaları kullanmak ve sahip olmak istediklerini belirtti.

2004 yılında başlayan projenin son prototip aracı olan Barracuda, hareket etmesi için gerekli olan enerjiyi üzerinde yer alan ve "güneş hücresi" adı verilen ünitelerden alıyor. Ayrıca güneş enerjisini araç içinde yer alan pillere depo ederek, güneş enerjisinin olmadığı koşullarda da hareket edebiliyor. Barracuda tek kişilik ve yarış amaçlı üretilen bir prototip olmakla birlikte toplam ağırlığı 235 kilogram. 2007 yılında TÜBİTAK'ın organize ettiği Başkent Kupası'nda ikinci, 2006 yılında ise TÜBİTAK

tarafından organize edilen Formula G 2006'da üçüncü ve aynı organizasyonun 2005 yılında yapılan yarışında ise İstanbul Park iyi tur zamanını elde etti.

2006 yılında başlayan projenin ilk prototipi olan Hyd-R ise, hareket etmesi için gerekli olan enerjiyi yakıt hücresinden alıyor. Araca yerleştirilen metle hidrat tüplerindeki yüksek saflıktaki hidrojen, yakıt hücresinden geçerek motorun hareket etmesi için gerekli olan elektrik enerjisini üretiyor, Hyd-R, alışılmışın dışındaki tasarımı ve boyutları ile ilgi çekiyor. Tek kişilik aracın toplam ağırlığı 116 kilogram. 2007 Temmuz ayında TÜBİTAK tarafından yapılan Hidromobil yarışı Başkent Kupası'nda birincilik elde etti.

İstiklal Caddesi'nde 3 gün boyunca sergilenecek araçlar, ardından Metrocity Alışveriş Merkezi'nde gösterime sunulacak.



İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri

'BİR KOCABAŞ OSMAN OLARAK METİN ERKSAN' Filmi Üzerine Utku Yasavul'la Konuştuk...
Annem Ankara Oyuncuları ve Kadrosu
Polis Malzemeleri'nde En Güvenilir Adres Safari Sepeti
İyi Bir Haber Yazılımı Nasıl Olmalı
Ankara'da İmplant Tedavisi: Eksik Dişlere Kalıcı ve Doğal Çözüm