Sağlık Bakanlığı ile Türk Telekom işbirliğiyle, istenilen hastane ve hekimden telefonla randevu alınmasını sağlayacak ''Merkezi Hastane Randevu Sistemi''nin pilot uygulaması, Erzurum ve Kayseri'de başlayacak.
Sistem, pilot uygulamanın ardından tüm Türkiye'de yaygınlaştırılacak.
Sağlık Bakanlığı ile Türk Telekomünikasyon AŞ arasında, sağlık hizmetlerinden teknoloji altyapısını geliştirmeye yönelik bir dizi hizmeti içeren işbirliği kapsamında ''Merkezi Hastane Randevu Sistemi'' protokolü imzalandı.
Sağlık Bakanı Akdağ, Türk Telekom Genel Müdürlüğü'ndeki imza töreninde yaptığı konuşmada, protokol kapsamında Türk Telekom tarafından herhangi bir bedel talep edilmeden çağrı merkezi kurulacağını belirtti.
Türkiye'de çağrı merkezi bulunan yüzlerce hastane olduğunu, ancak bu merkezlerin sadece ilgili hastane tarafından kullanıldığını anlatan Akdağ, bir ildeki hastane aracılığıyla diğer ilin hastanesinden randevu alınamadığına dikkati çekti.
Erzurum ve Kayseri'de pilot uygulaması başlayacak sistemle hastanelerin tümünden randevu alınabilmesine imkan verileceğini ifade eden Akdağ, protokol gereği çağrı merkezlerinde özel eğitim almış personelin istihdam edileceğini, bu sayede telefon başında uzun süre geçirilmeyeceğini söyledi.
''İŞİNİ ÇOK İYİ BİLEN OPERATÖRLE KARŞILAŞACAKSINIZ''
Bakan Akdağ, çağrı merkezinde talepte bulunulan hastanede yoğunluk varsa farklı hastanelere yönlendirme yapılacağını, hekim seçme imkanı sunulacağını, rehberlik ve bilgilendirme hizmetlerinin verileceğini anlattı.
Akdağ, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Hastanede kayıt sırasında yaptıracağınız birçok işlemi de telefon başında hallederek hem sizin vatandaş olarak hem hastanedeki yöneticilerin işini kolaylaştıracak son derece çağdaş ve modern bir yaklaşım getirmiş oluyoruz.
Özellikle vurgulamak isterim geçmiş dönemde, daha ziyade SSK hastanelerinde var olan mekanik randevu sistemleriyle bugün başlatacağımız programla oluşacak sistemi asla birbirine karıştırmamak lazım. Bu mekanik sistemler geçmişte vatandaşın çile kapısıydı. Tabii bu işleyen bir iş değildi doğrusu. Yarardan çok vatandaşa sıkıntı getirebilen, mağduriyetler oluşturabilen sistemler söz konusuydu. Oluşacak sistemin bunlarla hiç bir benzerliği yok. Karşınıza çok kısa bir süre içinde işini çok iyi bilen, size rehberlik yapan, size yol gösteren, sizin ihtiyaçlarınıza cevap veren, hastanedeki bir takım kırtasiye işlemlerini de evinizde, iş yerinizde telefonunuzun başında halletmenizi sağlayan bir operatör ile karşılaşacaksınız ve işlerinizi o görmüş olacak.''
Bu işbirliğinin Türk halkı açısından önem taşıdığına işaret eden Akdağ, proje ile sosyal sorumluluk üstlenen Türk Telekom'a teşekkür etti.
Akdağ, uygulama için yaklaşık Kayseri ve Erzurum'da 6-9 ay süren pilot çalışma dönemi olacağını anlatarak, ''Bu süre içinde sistemin nasıl işlediğini göreceğiz. Sistemi biraz daha rafine ederek mükemmel hale getireceğiz, daha sonra da tüm Türkiye'ye yaygınlaştıracağız'' diye konuştu.
''Sağlıkta Dönüşüm Sistemi''nde vatandaşın Türkiye'nin her yerinde sağlık hizmetlerine erişimini hedeflediklerini ifade eden Akdağ, başlayacak olan uygulamanın Sağlıkta Dönüşüm Sistemi'ne destek verdiğini vurguladı.
''ZAMAN KAYBI AZALACAK''
Konuşmasını Türkçe yapan Türk Telekomünikasyon AŞ Genel Müdürü Paul Doany, ''Merkezi Hastane Randevu Sistemi''nin pilot uygulamasına katkı sağlamaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi.
Projenin doktorları ve hastaları en etkili şekilde buluşturacağını belirten Doany, sistemin hasta ve doktor için zaman kaybını azaltacağını ve hasta memnuniyetini artıracağını söyledi.
Projeye destek verenlere teşekkür eden Doany, ''Bu proje Türk Telekom'un sağlık alanında yapacaklarının sadece ilk adımı. Sağlık hizmetlerinde kaliteyi artıracak yenilikçi çözümleri en kısa zamanda sunacak olmanın heyecanını yaşıyoruz'' diye konuştu.
Türk Telekom Operasyon Başkanı Celalettin Dinçer, Türkiye'de son yıllarda sağlık alanında çok önemli atılımlar gerçekleştirildiğini belirterek, vatandaşlara kaliteli bir takım hizmetlerin sunumunda Türk Telekom olarak katkı sağlamaktan memnuniyet duyacaklarını ifade etti.
Konuşmaların ardından Akdağ ve Doany protokolü imzaladı.
SİSTEM NASIL İŞLEYECEK?
Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Ekrem Atbakan, ''Merkezi Hastane Randevu Sistemi''nde bir çağrı merkezi ile bir randevu yazılımı olacağını belirtti.
Türkiye'de Sağlık Bakanlığına bağlı 270 civarında hastanenin randevu ile hizmet verdiğini bildiren Atbakan, bunların sadece kendi hastanelerine bu hizmeti sunabildiklerine dikkati çekti.
''Merkezi Hastane Randevu Sistemi''nde ise Türkiye'nin her yerinden tüm devlet hastanelerine erişim imkanı sunacağını ifade eden Atbakan, hastane randevularının, vatandaşlar tarafından 6 milyondan çok kere aranarak dilek, şikayet ve önerilerinin iletildiği SABİM Çağrı Merkezi üzerinden alınabileceğini bildirdi.
Vatandaşların Türkiye'nin her yerinden ''Alo 184''ü arayarak, gerçek kişilerden oluşan operatörlerin yardımıyla randevu alabileceklerini kaydeden Atbakan, vatandaşlardan randevu için kimlik numarası, ad soyad ve muayene olunmak istenen branşın öğrenileceğini belirtti. Sistemin pilot uygulamasının Erzurum ve Kayseri'de başlayacağını bildiren Atbakan, diğer illerde de çok kısa sürede sistemin devreye gireceğini söyledi.
Randevu sisteminde, hastanın hekim seçmesine imkan tanınacağını ve en yakın tarihli randevuların verileceğini anlatan Atbakan, bir sonraki aşamada vatandaşların hastaneye gitmeden önce bir ''ön kayıt'' alınacağını ve hastaların hastane bilgi sistemine kaydının da gerçekleştirileceğini, bu sayede hastaların kayıt için kuyruğa girmesinin de önleneceğini dile getirdi.
Hastanelerin de sistem sayesinde daha verimli çalışmaya başlayacağını vurgulayan Atbakan, daha sonraki aşamada, hastaların e-Devlet kapısı üzerinden, aile hekimlerinin de hastaları için randevu alabilmelerinin mümkün olacağını kaydetti.
Sistemin çağrı merkezi aracılığıyla devreye girmesiyle tüm vatandaşlara uygulamaya eşit erişim imkanı sunduklarını ifade eden Atbakan, ''2011 yılı içerisinde tüm Türkiye'ye bu hizmeti veriyor olacağız'' dedi.