Sinyalizasyon sisteminin modernize edilmesinden ve yeni vagonların hatlara entegrasyonundan kaynaklandığını bildirdi.
Belediyeden yapılan açıklamada, bazı basın ve yayın organlarında Şişhane-Taksim-Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi metro ulaşım sürelerinin uzun olduğu, yatırımların ''şov ve seçim yatırımı olduğu'' yönünde haberler çıktığı belirtildi.
Metro-raylı sistemin, bu dönemde büyük hız kazandığı, çalışmaların hızla sürdürüldüğü ifade edilen açıklamada, yıl sonuna kadar da 28,5 kilometre metro hattının daha hizmete alınacağı bildirildi.
''Seyahat süresinin uzamasının, sinyalizasyon sisteminin modernize edilmesi ve yeni vagonların hatlara entegrasyonundan kaynaklanıyor'' ifadesine yer verilen açıklamada, şunlar kaydedildi:
''Bu tür çalışmalar dünyanın tüm ülkelerinde aynı şekilde yapılıyor. Metro hatlarında teknik nedenlerden dolayı 4 dakika 30 saniyeden daha sık tren çalıştırılması mümkün değil. Tren sıklığı projemizin entegrasyon süreci tamamlandığında 70-80 saniyeye inecek.
2009 yılında her ay bu sürecin kısaldığını ve düzeldiğini yolcularımız yaşayarak görecek. Bu planlı sürecin ilk hedefi kademeli olarak 10 Mart 2009 tarihidir. Yolcularımız, 10 Marttan sonra 2. aşamaya geçtiğimizde sürelerin kısaldığına tanık olacak.