Tarifeler konusunda yatırımcıların da görüşleri alınacak. Türkiye"de köprü ve otoyollarda uygulanan tarifelerin dünya uygulamalarına göre düşük olduğu, bunun da özelleştirmeye ilgiyi azaltacağı ifade ediliyor.
Bir diğer önemli noktayı da özelleştirme süresi ve satışın paket halinde mi yoksa tek tek mi satılacağı konusu oluşturuyor. Sürenin 15 ile 25 yıl arasında olabileceğini belirten yetkililer, sürenin 25 yıldan fazla olmasının düşünülmediğini ifade ettiler. Köprü ve otoyolların tek paket mi, yoksa farklı paketler halinde mi satılacağına ilişkin karar da henüz verilmedi. Fazla sayıda işleticinin olmasının bazı dezavantajlarının olabileceği belirtiliyor.
Özelleştirme kapsamında, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri, Edirne-İstanbul-Ankara, Pozantı-Tarsus-Mersin, Tarsus-Adana-Gaziantep, Toprakkale-İskenderun, İzmir-Çeşme, İzmir-Aydın Otoyolları satılacak.
Türkiye"de 1 km"lik yol 2.6 yeni kuruş
Avrupa ülkeleri ile Türkiye"deki paralı yol ücretleri karşılaştırıldığında Türkiye"nin Avrupa"ya göre oldukça ucuz olduğu dikkati çekiyor. Örneğin 211 kilometrelik İstanbul-Edirne paralı otoyolunda halen otomobiller için 5.5 YTL ücret alınıyor.
Yani her bir kilometrelik yol 2.61 kuruşa geliyor. Bunun euro karşılığı ise 1.51 euro/cent. Çek Cumhuriyeti her 1 kilometrelik paralı yola 1.9 euro/cent alıyor. Ücret Avusturya"da 2.8, Almanya"da 3 euro/cent"e kadar çıkıyor. İsviçre ise en pahalı ülke. İsviçre"deki paralı otoyolları kullananlar kilometre başına 5.2 euro/cent ödüyor. Şayet bizdeki tarife İsviçre ile aynı olsaydı, Edirne-İstanbul arası yolculuğun otoyol ücreti 5.5 YTL değil, 18.75 YTL olacaktı.
Vatan