MARMARAY NE ZAMAN BİTECEK

Binali Yıldırım, başta arkeolojik buluntular ve maliyetlerin artması nedeniyle Marmaray Projesinin 4 yıl geciktiğini açıkladı.

Bakan Yıldırım yüklenici firmaların zarar etmesine rağmen projenin tamamlanacağını ve 2013 yılı sonunda hizmete gireceğini söyledi. Yıldırım, ekonomik krize rağmen başta Marmaray olmak üzere yatırımların tüm hızıyla devam ettiğini belirterek, "Krizin ilacı yatırım" açıklamasını yaptı. Marmaray Projesi'nde bugün önemli bir aşamaya geçildi. Ayrılıkçeşme'de başlayan tünel kazı çalışmaları tamamlandı ve delme makineleri Üsküdar Meydanı'na ulaştı. Bundan sonra TBM denilen tünel delme makinesi 780 metre daha mesafe kat ederek Boğaz'daki tüp geçitlere ulaşacak. Boğaz'ın altında yapımı tamamlanan tüp tünellerden ilki Mart 2010'da kara tüneli ile birleştirilecek. Diğer tünel de Mayıs 2010'da denizdeki tünelle birleştirilecek.

TBM makinesinin son aşama çalışması nedeniyle Üsküdar Meydanı'nda denizin 30 metre altındaki şantiye alanında düzenlenen törene katılan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Marmaray Projesi ile ilgili son gelişmeler hakkında bilgi verdi. Asrın projesi Marmaray'ın adım adım hayata geçirildiğini anlatan Binali Yıldırım, İstanbul, Türkiye ve dünya için çok önemli projenin zorluklara rağmen tamamlanacağını dile getirdi. Yıldırım, yüklenici firmaların zarar etmelerine rağmen projeyi devam ettirdiklerini belirterek, "Artık bu para kazanmanın ötesine geçti. Bu Türkiye için bir prestij projesidir." dedi.

Bakan Yıldırım konuşmasının ardından TBM makinesine binerek tünel kazım çalışmasını başlattı. Ardından diğer TBM makinesinin kazacağı ikinci tünel çıkışında incelemelerde bulundu. Burada basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Bakan Yıldırım projenin 2013 yılında tamamlanacağını açıkladı.

Arkeolojik buluntular nedeniyle projenin geciktiğini anımsatan Yıldırım, "İstanbul için hayati öneme sahip bu projeyi gerçekleştirirken diğer yandan da İstanbul'un tarihin kültürel zenginliklerini gün ışığına çıkarmayı çok önemsiyoruz. Hatta öylesine önemsedik ki bu projenin 4 yıl gecikme pahasına bile olsa bu konuda hiçbir fedakarlıktan kaçınmadık. Çalışmalarımızı ilgili kurullarla, müzeler müdürlüğü ve arkeologlarla yakın bir temas halinde sürdürdük. Böylece tarihi anlamda kültürel anlamda ortaya çıkarılması gereken ne var hemen hemen gerçekleştirdik. Bu anlamda projenin önünde bir engel kalmadı. Yenikapı'dan bir kaç ay sonra Sirkeci istikametinde tünel kazma çalışmalarını tamamlayacak. 2 bin 250 metrelik bölüm kısa sürede tamamlanacaktır. Böylece proje adım adım tamamlanma aşamasına ulaşacak." şeklinde konuştu.

4 YILIK GECİKME VAR
Yaşanan gecikmenin ardından projenin ne zaman tamamlanacağına ilişkin bir soru üzerine Bakan Yıldırım, "Böylesine büyük bir projede sürekli tarih verip yanılmak istemiyoruz. Çünkü ummadığımız bir durumla karşılaşabiliriz. Ama hedefimiz 13,5 kilometrelik tünelin tamamının 2012 yılı sonunda tamamlanması, mümkün olursa daha önce bitirilmesidir. Projenin tamamının da 2013 yılı sonunda bitirilmesini hedefliyoruz. Bütün şartlar elverdiği takdirde. Beklenmedik bir olay yaşanırsa ne yazık kı proje gecikebilir. Ama bundan sonra projenin gecikmemesi için yüklenici firma ve biz daha fazla gayret göstereceğiz." açıklamasını yaptı.

4 yıllık gecikme nedeniyle yüklenici firmaların zarar etmesi ile ilgili yöneltilen bir soruya ise Bakan Yıldırım, "Proje büyük. Her şey baştan hesaplandığı gibi gitmiyor. Bazı konular zaman uzadıkça maliyetler de artıyor. Dünyada yaşanan kriz ve fiyatlarda ortaya çıkan değişimler projeye yansıtılması gerekiyor." şeklinde yanıt verdi.

"Kriz Marmaray'ı vurdu' denilebilir mi?" şeklindeki soruya ise Bakan Yıldırım şöyle yanıt verdi: "Hayır, kriz Marmaray'ı vurmaz. Vursa işler biterdi. İşler durmadı. Aksine biz krizde yatırımları daha da artırıyoruz. Çünkü işsizliğe çare iç piyasanın canlanmasına çare altyapıların daha da hızlanmasıdır. Bugün Türkiye'de 3 bin 500 noktada şantiyede yol yapımı, havaalanı yapımı var, balıkçı barınağı yapımı var. Her yerde çalışma var. 500 bine yakın insan çalışıyor binlerce esnaf bu projelerden ekmek yiyor. Bu yüzden krizin ilacı yatırım diyoruz. Yatırımları hız kesmeden devam ediyoruz. Marmaray da bunlardan biri. Benim demek istediğim şudur: Böylesine büyük, uzun süreli bir projede zaman zaman değişiklikler olabilir. Fiyatlar artabiliyor. Sözleşme gereği yapılması gereken yapılacak. İşin sonunda proje tamamlanacak. Yüklenicilerin ayakta kalmasını temin edeceğiz. Projeyi tamamlamak bizim için en önemli önceliğimizdir."

Bakan Yıldırım üçüncü köprü ile ilgili soruya ise yanıt vermeyeceğini dile getirdi. Ancak Bakan Yıldırım bu konuyla ile ilgili herkesin konuşmasına gerek olmadığını, "Kimsenin üzerine vazife değil. Bizim üzerimize vazife. Biz ne söylersek o olur. Diğerleri boş." dedi.

Törende konuşan Japon yüklenici firma TAISEI Yönetim Kurulu Başkanı Kanju Hayama, bu projenin en kısa sürede tamamlanması için ellerinden gelen gayreti sergilediklerini söyledi. Konuşmasına Türkçe başlayan Hayama yine Türkçe "Çök teşekkür ederim" diye son verdi.

BİN KONUT YAPILABİLİRDİ

Üsküdar Meydanı'nda yürütülen inşaat çalışması yerin 30 metre altında gerçekleştiriliyor. Denize bitişik yapılan bu istasyonun dünyada benzeri çok yok. 10 katlı apartman yüksekliğinde 3 futbol sahası büyüklüğündeki alan için kullanılan beton ve demirlerle her biri 10 katlı 25 bloktan oluşan bin konut yapılabilirdi. İnşaat tamamlandığında Marmaray'ın en önemli istasyonlarından biri haline gelecek Üsküdar İstasyonu'nun üstü çok katlı alışveriş ve eğlence merkezi olarak planlandı..

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri

Yükseltilmiş Zeminler: Modern Yapılarda Fonksiyonellik ve Estetik Çözüm
Zor Zamanlarda Okunacak Dualar ve 1 Saatte Geri Getirme Duası
Ankara Psikolojik Danışmanlık Merkezi Hangi Alanlarda Hizmet Veriyor
Afyon Tel Örgü, Afyon Panel Çit ve Afyon Beton Direk: Altyapı Güvenliğinde Yenilikçi Yaklaşımlar
Kayseri’de Yangın Güvenliği ve Yangın Söndürme Sistemleri