Avrupa Konseyi Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonu Başkanı ve CHP Ankara Milletvekili Gülsün Bilgehan, Konseyin haziran oturumunda, "reklamlarda kadın" konusunda bir rapor sunacak.
Mayo reklamlarına sansürün de kadına karşı tesettürü öne çıkaran anlayışın bir göstergesi olduğunu belirten Bilgehan, "Mayo reklamında ne kullanacaklar, salatalık, patlıcan ya da traktör mü? Mayolu kadınları önce panolardan, sonra plajlardan çıkaracaklar" dedi.
47 ÜLKEYE TAVSİYE
Raporda, 47 ülkeye bir tavsiye kararıyla 'reklam etik kurulları kurulmasını' önereceklerini kaydeden Bilgehan, cinsiyet ayrımcılığı yapan reklamcılara yaptırım uygulanmasını, tüketicilerin eleştiri amaçlı olarak bu kurullara başvurmasının kolaylaştırılmasını, eşitlikle ilgili iyi bir sunum yapan şirkete 'Avrupa reklam ödülü' verilmesini önerdiklerini anlattı.
YASAK DANİMARKA BASININDA
Danimarka'nın önde gelen gazetelerinden Politiken, İstanbul'da Büyükşehir Belediyesi tarafından billboard'larda mayo reklamlarına uygulanan yasağa geniş yer verdi. "İstanbul, mayo modellerini yasaklıyor" başlığıyla verilen haberde, Nelson firmasının mayolarını satan mağazalardan, bikinili ve mayolu manken fotoğraflarını vitrinlerine koymak için izin almalarının istendiği belirtildi.
Haberde, Nelson firması sahiplerinden Moris Eskinazi'nin, "Daha önceleri izin almamız gerekmiyordu, şimdi asacağımız fotoğrafların bir kopyasını göstermemizi istiyorlar. Yetkililer fotoğrafların AB standartlarına uymadığını ve trafik kazalarına neden olabileceğini gerekçe gösteriyor" sözlerine de yer verildi.
Haberde ayrıca İstanbul Büyükşehir Belediyesi yetkililerinin, bu firmalara müracaatlarını tam olarak yapmadıkları için gerekli iznin verilmediğini açıkladıkları kaydedildi. Belediye Meclisi Sözcüsü Ahmet Faruk Yanar-dağ'ın, fotoğrafları yasaklayan herhangi bir yasa olmadığı yolundaki sözlerine de yer veren gazete, bu yıl içinde 4 firmaya bu konuda yasak getirildiğini belirtti.