Başkanlığını P&G Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat’ın yaptığı 20 kişilik juri eserleri değerlendirmeye başlamak üzere 24 Eylül tarihine kilitlendi.
Reklam endüstrisinde medya planlama ve satın almanın önemini, reklamın başarısındaki rolünü vurgulamak, sektörün gelişmesine katkı sağlamak, çalışanları teşvik etmek ve ödüllendirmek amacıyla ilki geçen sene gerçekleştirilen Mediacat Felis Ödülleri’nin ikincisi için geri sayım başladı. Sadece “yaratıcı medya fikirleri”ne açık olan yarışma için 1 Temmuz’da başlayan başvuru süresi 17 Ağustos 2007 Cuma günü son bulacak.
Jürinin yapacağı değerlendirme sonunda ödüller 26 Ekim 2007 günü Çırağan Kempinski Oteli’nde gerçekleşecek görkemli ödül gecesinde sahiplerini bulacak. Geçen sene büyük ödülü Pegasus Havayolları “Tam Zamanında” projesi ile Starcom kazanmıştı.
Zaman Gazetesi’nin ana sponsorluğunda gerçekleşecek olan MediaCat Felis Ödülleri 2007, bir yaratıcılık yarışması olarak tasarlandı. Sadece reklam fikirlerinin yarıştığı geleneksel yaratıcılık yarışmalarının aksine; MediaCat Felis Ödülleri’nde, belirlenen kategorilerde ajansların medya fikirleri yarışıyor.
Felis Medya Ödülleri, medya planlama ve satın alma sektöründeki tüm taraflara, medya ajanslarına, reklam ajanslarının medya departmanlarına, out-of-home, sinema, radyo, internet gibi alanlardaki reklam ve medya ajanslarına açık. Bu yıl 1 Temmuz 2006 - 30 Haziran 2007 arasında ilk kez yayınlanmış işler yarışacak. Mecra kategorilerinin sponsorları ise Akşam Gazetesi, Show TV, Alem Dergisi, Digitürk, Zedpaş, Mepaş, Superonline oldu. Hedef Kitle Kategorileri Sponsoru AGB oldu. Ödül Töreni’nin ardından düzenlenecek partinin sponsoru ise DTV (Kanal D, Star, CNNTÜRK, D_SMART). MediaCat Felis Ödülleri’nin iletişim sponsoru ise Ünite İletişim.
Reklam endüstrisinde medya planlama ve satınalmanın ekonomik büyüklüğünün önemine dikkat çeken Felis Ödülleri’nin yaratıcısı MediaCat Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan “Amacımız sektörün gelişmesine katkı sağlamak, çalışanların başarılarını belgeleyerek onları teşvik etmek. İlkini geçen sene düzenlediğimiz yarışmanın bu konunun önemi konusunda endüstrinin her kesiminde bir bilinçlendirme yaratacağına inanıyoruz. Bize destek olan sponsor ve juri üyelerine de çok teşekkür ederiz” dedi.
P&G Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat jüri başkanı Felis Ödülleri’ne katılan çalışmalar/projeler sektör, reklamveren ve mecra temsilcilerinin oluşturduğu 20 kişilik bir jüri tarafından değerledirilecek. Jürinin kararını verirken, mecra stratejisindeki farklılık, yenilik, uygulamada yaratıcılık, stratejinin ve uygulamanın hedef kitleyi yakalamada ve kapsamadaki başarısına dikkat edileceğini belirten P&G Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat “Bizi zor bir seçim sürecinin beklediğini tahmin ediyoruz. Bu yıl ikincisi düzenlenen ve sektörün gelişmesine katkı sağlayacağına inandığım Felis Ödülleri’nde juri başkanlığı yapmaktan mutluluk duyuyorum. Bu yarışma sektörün her tarafından temsilcilere bir kez daha reklam endüstrisinde medya planlama ve satın almanın önemini hatırlatacak” değerlendirmesinde bulundu.
P&G Kafkasya ve Orta Asya Bölge Başkan Yardımcısı ve Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat’ın Başkanlığını gerçekleştireceği jurinin kesinleşen isimleri Mediaedge:cia Genel Müdürü Banu Tekin, Mediacom Genel Müdürü Banun Erkıran, Mindshare Genel Müdürü Demet İkiler, Carat Genel Müdürü Hartmut Riester, Veritas Media Genel Müdürü Kaan Bülbüloğlu, ZenithOptimedia Genel Müdürü Mete Soğuksu, All Media & Starcom Genel Müdürü Muharrem Ayın, OMD Genel Müdürü Oğuz Yavuz, Vizeum Türkiye Genel Müdürü Şevki Kıroğlu, , Ülker Genel Müdürü Babür Çelebi, Türkiye İş Bankası Halkla İlişkiler Müdürü Bülent Naci İnan, Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkan Danışmanı Deniz Güven, Arçelik Pazarlama Direktörü Murat Şahin, MEPAŞ Genel Müdürü Ebru Kohen, WALL Genel Müdürü Şenol Yüksel‘den oluşuyor.
Mecra Kategorileri
1) En İyi Televizyon Medya Kullanımı
2) En İyi Gazete Medya Kullanımı
3) En İyi Dergi Medya Kullanımı
4) En İyi Sinema Medya Kullanımı-
5) En İyi Açıkhava Medya Kullanımı-
6) En İyi Radyo Medya Kullanımı
7) En İyi İnteraktif Medya Kullanımı
8) En İyi Yeni Medya Kullanımı
9) En İyi Çoklu Medya Kullanımı
10) En İyi Doğrudan Pazarlama Kullanımı
11) En iyi Sponsorluk Kullanımı
Hedef kitle kategorileri
12)Gençlik(18 yaşına kadar)
13) Genç Yetişkinler ( 18-34 yaş arası)
14) Tüm Yetişkinler
15) Erkekler 16) Kadınlar
17) Özel Hedef Kitleler (Emekliler, öğretmenler, üst gelir grubu gibi niş segmentler)
18) Ticari İletişim (Business-to-Business)
19) Kamu Yararı (Kâr amacı taşımayan dernekler, yardım kuruluşları, bağış kampanyaları gibi)
Detaylı bilgi için www.felisodulleri.com sitesini ziyaret edebilirsiniz.