Avrupalı ve Asyalı uzmanlar ekonominin durumunun yalnızca rakamlarla değil kadınların saç ve etek boylarına göre de belirlenebileceğini ileri sürüyor..
Avrupa ve Asyalı ekonomi çevreleri rakamların yanı sıra tüketici alışkanlıklarına göre de ekonominin son durumu hakkında bilgi edinilebileceğini belirtiliyor. Alman IfD araştırma şirketinin verilerine göre özellikle kadınların moda konusundaki tercihleri ekonominin yönü hakkında doğrudan bilgi veriyor.
ŞAŞIRTICI PARALELLİK
Avrupalılara göre hanımların etek boyunun kısalması ekonominin iyiye gittiğinin en önemli işareti. IfD'nin araştırmalara göre 1980'li yıllarda Avrupa ekonomisi oldukça parlak bir dönemden geçerken mini etek modası da ortalığı kasıp kavuruyordu. 1990'lı yıların ilk dönemine gelindiğinde ise Avrupa ekonomisi zor bir döneme girdi. Araştırmaya göre aynı dönemde etek boyları da şaşırtıcı bir şekilde diz altına indi. AB'nin ekonomik rakamları şu sıralar oldukça iyi seviyede bulunuyor. Avrupalı modacılar ise düzenledikleri defilelerle bu yaz için etek boyunun kısa olacağı müjdesini vermiş durumda. Avrupalılara göre ekonomik krizin kapıda olduğunun belirgin bir diğer işareti de dudak boyasının kıpkırmızı ve kalın bir tabaka halinde sürülmesi gösteriliyor.
KIRMIZI İYİ DEĞİL
Estee Lauder kozmetik şirketinin araştırmasına göre 11 Eylül saldırıların ardından özellikle ABD'de kırımız ruj satışları görülmemiş derecede yükselişe geçti. Japonya'da ise hanımların saç stili ekonomik gösterge olarak kabul ediliyor. İnanışa göre hanımların saçları kısaldıkça ekonominin durumu da kötüye gidiyor. Japon Kao kozmetik şirketinin araştırmasına göre ülkede hanımlar şu sıralar çok kısa saç kesimini tercih ediyor. Ülkenin ekonomik durumu ise çok parlak değil. Kao'nun araştırmasında 2002 yılında başlayan ekonomik canlılığın hemen kadınların saç kesimine yansıdığını ve o dönem kadıların saçlarının yaklaşık bellerine kadar uzun olduğuna dikkat çekildi.
Sabah