Otomotiv sektöründeki daralmaya rağmen satışlarını yüzde 6 artıran lüks markalar Sabancı Grubu'nu da harekete geçirdi.
Toyotasa, uzun zamandır Toyota çatısı altında faaliyet gösteren Mercedes, Audi ve BMW'nin en büyük rakibi olan Japon otomobil markası Lexus'u ithal etmek için başladığı fizibilite çalışmalarında yaklaştı.
Şirket, önümüzdeki yıl ünlü markanın resmen Türkiye distribütörlüğünü üstlenecek. Lexus'u Toyotasa showroom'larının dışında konumlandırmayı planlayan Sabancı Grubu, İstanbul'un prestijli semtlerinde yer bakıyor. Şirket yöneticileri öncelikli olarak tüketicilerin rahat gidip gelebileceği, geniş arazisi olan ve merkezi bir yerin Lexus için uygun olacağını düşünüyor.
Pazara 2008'de girecek
Ferrari, Bentley, Lamborghini ve BMW'nin showroomları'nın Boğaz kıyısı veya geniş arazi üzerinde olmaları Lexus'un yeri için örnek teşkil ediyor. Ancak İstanbul'da yükselen arazi fiyatları nedeniyle Toyotasa, showroom arazisini satın alıp almama konusunda kararsız.
Fiyatların 10 milyonlarca euroyu bulmasıyla, Toyotasa'nın kiralama yöntemini de seçebileceği belirtiliyor. Lexus'un Türkiye pazarına giriş tarihi önümüzdeki yıl olacak. Toyotasa'nın büyük bayileri nin Lexus 'a şimdiden büyük ilgi gösterdiği otomotiv kulislerinde konuşuluyor. Şirket, Lexus'ta kişiye özel pazarlama ve satış stratejisini uygulayacak.
Mehmet Ali Kantarcı/Referans