2010 yılı sonunda 11 milyon yolcuya hizmet vermesi beklenen havalimanında uçaklar, yolcu alım kapısından ayrıldıktan 7 dakika sonra havalanabiliyor. Artan yolcu sayısı ve hava trafiğiyle birlikte 15 milyon yolcudan sonra ekstra bekleme süreleri doğmaması için, 2. pistin yapımına şimdiden başlandı. 3 bin 500 metre uzunluk ve 60 metre genişliğe sahip olacak yeni pistin arazisi için Toplu Konut İdaresi (TOKİ) 100 milyon lira kaynak ayırdı. Milli Savunma Bakanlığı'na bağlı HEAŞ'ın yapacağı pistin maliyeti 500 milyon lira. Sabiha Gökçen'i işleten Türkiye'den Limak Holding ile ortakları Hintli GMR ve Malezyalı Berhad'dan oluşan grup, Avrupa ve Ortadoğu'da 4 havaalanının daha işletmesini almak istiyor. Grubun ilgilendiği havaalanlarından biri Balkanlar'daki Priştine, biri Avrupa'da ve 2'si Suudi Arabistan'da.
Zaman'ın haberine göre, Sabiha Gökçen Havalimanı'nı işleten İSG Yatırım İşletme AŞ CEO'su Gökhan Buğday, 2009 yılının ilk üç ayında 1 milyon 120 bin olan havalimanındaki yolcu sayılarının, bu yılın ilk çeyreğinde 2 milyon 201 bine çıktığını açıkladı. Buğday'ın verdiği bilgiye göre 2009'un ilk çeyreğinde 807 bin olan iç hat yolcusu bu yılın ilk üç ayında 1 milyon 564 bine; 314 bin olan dış hat yolcu sayısı ise 638 bine yükseldi. Aynı dönemde 9 bin 141 olan uçuş rakamı da ikiye katlanarak 18 bin 605'e ulaştı. Buğday, 2010 yılı sonunda 11 milyon yolcu sayısına erişmeyi beklediklerini söyledi.
Havalimanında yolcu ve hava trafiğinde bir rötar yaşamadıklarını belirten Buğday, Atatürk Havalimanı'nda görülen uçakların iniş için havada yarım saat tur atarak sıra beklemesi veya kalkış için gecikmesinin Sabiha Gökçen'de yaşanmadığına dikkat çekti. Buğday, "Bizde uçak yolcu alış kapısından ayrıldıktan 7 dakika sonra pistte kalkışa hazır hale geliyor. Karadeniz üzerinde yarım saat turlamıyor." şeklinde konuştu. Gökhan Buğday, yolcu artışında fiyat avantajı ve ulaşım kolaylığı ile yolcu dostu havalimanı olmalarının etkili olduğunu söyledi. Simitkafe ve dönercinin de yer aldığı yeme içme mekanlarında 1 liraya çay simit, 8 liraya sulu yemek almak mümkün. Diğer havalimanlarında ise bir bardak çayın fiyatı 7 Euro'yu buluyor. Sabiha Gökçen yetkilileri, yeme içme işletmecileriyle en baştan fiyat konusunda anlaştıklarını ve zam yapmalarına izin vermediklerini kaydetti. Buğday, "Minimum ve kayda değmez farklarla, zamanında uçuş imkânı hedefiyle çalışıyoruz. Havalimanımızı tercih eden havayolları en uygun fiyat seçeneklerini müşteriye sunuyor. İSG, kırmızı ışığa takılmadan ulaşılabilen bir havalimanı." dedi. Sabiha Gökçen'i kullanan yolcu sayısı 2008'de 4 milyon 358 bin iken bu rakam 2009'da yüzde 52 artışla 6 milyon 640 bine yükseldi. İstanbul Anadolu yakasında yaşayan 6 milyon kişiyle birlikte Bursa, İzmit, Sakarya ve Yalova'da oturan toplam 18 milyon kişi Sabiha Gökçen'i kullanıyor. Sabiha Gökçen'den halen yurtiçinde 21 ve yurtdışında 60 noktaya uçuş gerçekleşiyor. Bu sayı önümüzdeki aylarda artacak. Bu ay başında İspanya'da Barcelona merkezli, Star Alliance üyesi Spanair, Sabiha Gökçen ile Barcelona arasında uçuşlara başladı.