Ankara ve İzmir’de kalkan gece tarifesini İstanbullu 18 bin taksici de yakında referanduma götürecek. Taksicilerin sıcak baktığı gece tarifesinin kalkması ile İstanbullular 5 kilometrede 3.6 YTL kára geçecek
Türkiye'de 18 bin taksiyle en çok taksinin bulunduğu şehir olan İstanbul’da, Ankara ve İzmir’den sonra gece tarifesinin kaldırılması için yakında referandum yapılacak. Taksiciler mart ayında gece tarifesinin kaldırılıp kaldırılmamasını kendi aralarında oylayacaklar. Ancak gece tarifesinin kaldırılmasına sıcak bakan taksiciler yüzde 15’lik bir açılış ücreti zammı yapılması halinde, kilometre ücretine ayrıca zam istemiyorlar. Bu durumda vatandaş gece yolculuğunda 5 kilometrede 3.6 YTL daha ucuza taksiye binmiş olacak. Halen gece tarifesinde 5 kilometrelik yol 3 YTL açılış ve 1.95 YTL’lik kilometre ücretiyle toplam 12.7 YTL tutuyor. Taksilerde gece tarifesi uygulaması kaldırıldığında taksicilerin sadece açılış ücretine ekstra bir zam talebi geçerli olduğunda aynı yolculuk 9.1 YTL’ye yapılır hale gelecek. Ancak bu durumda aynı mesafede gündüz yolculuğu eskisinden 0.6 YTL pahalılaşmış olacak.
GÜNDE 1.5 MİLYON YOLCU
Ancak İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Semih Kaçanoğlu, gece tarifesinin kaldırılmasını, gelecekleriyle ilgili olduğu için taksicilerin ailelerine de danıştıktan sonra karar vermek istediklerini, bu nedenle havaların biraz ısınmasının ardından bu konuda oylama yaparak karar vermek istediklerini kaydetti. Ankara ve İzmir’de gece tarifesinin kaldırılmasından sonra taksicilerin fikirlerini de alacaklarını kaydeden Semih Kaçanoğlu, küçük de olsa bir zam yapılması halinde taksicilerin gece tarifesinin kaldırılmasına sıcak bakabileceğini sözlerine ekledi. Ancak özellikle uzun mesafelerde taksiciler geceleri, gündüz tarifesi açmaya razı olduğu için ikna edebilen müşteriler zararlı çıkmış olacak. İstanbul’da taksiler ve taksi dolmuşlar günde yaklaşık 1.5 milyon yolcu taşıyor.
İstanbul’da ulaşım 0.5, diğer bölgelerde 0.2 $
KarayollarI Genel Müdürlüğü, İstanbul’da köprü ve otoyol ücret toplama istasyonlarının kaldırılması ya da şehir dışına taşınması konusunu inceliyor. Ücret toplama istasyonlarının tamamen kaldırılması görüşüne de olumsuz yaklaşmayan Karayolları Genel Müdürlüğü, ücret toplama istasyonlarının kaldırılması ya da taşınmasının ulaşıma olumlu ya da olumsuz etkileri ile getirebileceği ilave yükü değerlendiriyor. Karayolları, İstanbul’da üretilen mal ve hizmetlerin ulaşım girdisinin çok yüksek olduğunu, bu bölgede yaşayanların kilometre başına 0.5 dolar maliyetle ulaşım hizmeti satın alırken, diğer bölgelerde yaşayanların 0.2 dolar ödediğini hesapladı.
YÜZDE 30’U İSTANBUL’DA
TÜRKİYE genelindeki trafik hareketinin yüzde 25-30’unun bu bölgede gerçekleştiğini öngören Genel Müdürlük, sorunun temelli çözümü için İstanbul’un ulaşım altyapısının geliştirilmesi gerektiğini düşünüyor. Karayolları Genel Müdürlüğü’nden bir yetkili, ‘Ücret toplama istasyonlarının il sınırları dışına taşınması ya da kaldırılması durumunda, toplanan paraların göz ardı edilebileceği konusunda siyasi otorite karar verirse biz bunu uygularız’ dedi.
Star