Topbaş'tan İSFALT cevabı

Kılıçdaroğlu "kalem kalem açıklarım" dedi belediyenin internet sitesinden cevap geldi.

Kemal Kılıçdaroğlu, Bostancı sahilindeki balıkçıları ziyaret etti. Kılıçdaroğlu, sohbetin ardından basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

''Euro Asfalt'' adlı şirkete ilişkin sorular üzerine, bu şekilde kaç tane havuz şirketin olduğu konusunda Kadir Topbaş'ın bir bilgisinin olup olmadığını sordu.

İSFALT'ın yapabileceği bir işin bu şirkete neden verildiğini Topbaş'ın açıklaması gerektiğini savunan Kılıçdaroğlu, ''Serdar Kepenek kim? Doğu Avrupa'dan getirilen insanlar var çalışmak için. Bu yabancılar için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından izin alındı mı ve bunlara bir ücret ödendi mi? Ödendiğine dair önümüzde belgeler var. O zaman sigorta primleri niye yatmadı?'' diye konuştu.

Kılıçdaroğlu, Sayıştay'ın 2007'de İstanbul Büyükşehir Belediyesinin bütçesini incelediğini ifade ederek, ''İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın, belediyenin ne kadar zarara uğradığını açıklamasını'' istedi.

Kemal Kılıçdaroğlu, İSFALT'ın asfalt konusundaki tecrübesine rağmen neden Euro Asfalt'tan destek aldığını merak etiğini dile getirerek, ''İstanbul adına isyan ediyorum. Kadir Topbaş, İSFALT olayını bugün açıklamazsa ben kalem kalem açıklayacağım'' dedi.

''Elinizde bu konuyla ilgili belge varsa neden savcılığa intikal ettirmiyorsunuz?'' sorusuna Kılıçdaroğlu, ''İntikal ettirmeyeceğimizi kim söyledi? İntikal ettireceğiz meraklanmayın. Neden İçişleri Bakanlığı harekete geçmiyor? Olay İBB olunca akan sular duruyor. Olağanüstü bir rakam var, kamu zararı tespit edilmiştir. Topbaş'ın bu konuda açıklama yapmasını istiyorum'' yanıtını verdi.

Kılıçdaroğlu, basın mensuplarının ''Madımak sanıkları arasında 'Kepenek' soyadlı birinin olduğunu, bunun Serdar Kepenek'le ilgisinin olup olmadığını'' sorması üzerine, ikisinin kardeş olduklarını, ayrıca Serdar Kepenek'in de ile çok yakın ilişkileri olduğunu bildiğini ileri sürdü.

Serdar Kepenek'in, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek'in oğlu arasında iş ilişkisi olduğunun iddia edilmesi üzerine Kılıçdaroğlu, ''Ankara'daki arkadaşlara sorun, Gökçek bunu anlatsın. Oğlu ile bir ortaklığı olduğunu biliyorum, ama Ankara'da aynı şekilde para aktarıldığını da biliyorum. Gökçek 'Her zaman halk için çalışıyoruz' diyor. Halk için çalışmak bu mudur? Bunun hesabını vermesi lazım'' diye konuştu.

İŞTE TOPBAŞ'IN CEVABI

Sayın Kılıçdaroğlu'nun İSFALT konusundaki iddialarına cevap
Açıklama :

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Sayın Kılıçdaroğlu'nun İSFALT konusundaki iddiaları ile ilgili aşağıdaki açıklamanın yapılması gereği doğmuştur:

Sayın Kılıçdaroğlu'nun İSFALT'la ilgili olarak yaptığı açıklamalarının, her zaman olduğu gibi yine sadece kafa karıştırmaya yönelik olduğu görülmektedir. Somut hiçbir bilgi ortaya koymaksızın 'falanca kimdir? şu kadar para nereye harcanmıştır?' ifadeleri ile gündem yaratmaya çalışmaktadır. Sayın Kılıçdaroğlu açık konuşmalıdır ve muğlak ifadelerin arkasına saklanmamalıdır. Kamuoyu Kılıçdaroğlu'nun sahici iddialar ortaya koymadığını artık öğrenmiştir. Gerçeği aramayan, tamamı karalama taşıyan bu tür hamleler, içi boş taktik manevralardır.

2007 yılında birçok ülkede ve özellikle de Avrupa ülkelerinde yeni asfalt teknolojilerinin ülkemize kazandırılması için araştırmalar başlatan İSFALT bu çerçevede Almanya, Avusturya ve Fransa'daki firmalar ve bu ülkelerin büyükşehir belediyeleri ile temasa geçmiştir. Ayrıca Teksas Üniversitesi ve İllinois Üniversitesine mensup öğretim görevlileri ile yapılan değerlendirme sonucunda, Türkiye için en uygun teknolojik gelişmeleri Avrupa standartlarında en iyi uygulayan ülkelerin Almanya – Avusturya olduğu sonucuna varılmıştır. Bunun üzerine Almanya'da yaklaşık 10 adet asfalt firması ile, ayrıca Baden Württenberg ve Bavyera eyaletlerinin ulaşım sorumluları ile görüşülerek Alman uzmanlarla çalışmanın daha doğru olacağı kanaati hasıl olmuştur.

Bu sebeple Viyana Teknik Üniversitesi Yol Kürsüsünde görev yapan Prof. Dr. Ronald BLAB ile görüşme yapılmıştır. Bu görüşmede bu tür uzmanların Türkiye'de çalışabilmeleri için yabancı bir firma üzerinden hizmet alınması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Prof. BLAB'ın tavsiyeleri doğrultusunda Almanya'da yaşayan ve asfalt danışmanlık firması sahibi olan Serdar KEPENEK ile irtibata geçilmiş ve söz konusu eğitim ve danışmanlık hizmeti alımı yapılmıştır.

Bu hizmetler kapsamında konusunda uzman 25 kişi çeşitli zamanlarda İstanbul'a gelmiş ve bazıları aşağıda belirtilen işleri yapmıştır:

• Ülkemizde olmayan Asfalt Geri Dönüşüm Sistemini uygulama imkanı bu çalışma ile elde edilmiştir ve bir yıl içinde 97.500 ton asfalt geri kazanılarak, 6.700.000 TL kazanç elde edilmiştir.

• Türkiye'de sadece bir firma tarafından üretimi yapılan ve Mastik Asfalt Üretimi yine bu çalışma sayesinde İSFALT'ın Aydınlı fabrikasında üretilmeye başlanmıştır. Paris'te bulunan kaldırım asfaltı ile aynı konsepte sahiptir.

- 2008 yılında İstanbul'daki çelik köprüler üzerine (Haliç köprüsü, Edirnekapı Köprüsü) serilen mastik asfalttan 280.000 TL kazanç elde edilmiştir.

- 2010 yılında Haliç köprüsünün yeniden yapılacak mastik asfaltından kendi üretimimiz sayesinde 1.320.000 TL kazancımız olacaktır. Bu çalışma olmasaydı 3.168.000 TL'ye mal olacak asfalt, 1.848.000 TL'ye inecektir.

• Asfalt kalınlıkları düşürülmüştür. Yapılan çalışma ile asfalt aşınma tabakasında yüzde 20'ye varan incelmeler elde edilmiştir. Yılda 1.900.000 ton aşınma tabakası yapılan İstanbul'da tabaka kalınlığında yüzde 20 azalma ile 1.500.000 ton aşınma tabakası serilmiştir. Buradaki kazanç 34.000.000 TL'dir.

• Bulgaristan'dan kilosu 2 Euro'ya alınan emülsiyon kendi tesislerimizde kilosu 0,51 Euro'ya üretilmeye başlanmıştır. 2008 yılında yaklaşık 250.000 m2 alan harç tipi kaplama ile kaplanmıştır. Elde edilen kazanç 815.000 TL'dir.

• Asfalt ek yer bantları İSFALT tarafından üretilmeye başlanmıştır. Avrupa'dan metresi 6 liraya alınan bu bandı İSFALT, kendi üretimiyle artık metresi 55 kuruşa mal etmektedir. Elde edilen kazanç 109.000 TL'dir

• Modifiye bitüm üretimi sbs adı verilen katkının karıştırma oranı yüzde 5 iken, Danışman firmanın geliştirdiği yeni dizayn ile bu miktar yüzde 3,5'a düşürülmüştür. Bu durumdan elde edilen kazanç 825.000 TL'dir.

• Asfaltın ömrünü uzatan derz bitümü Kanada'dan getirilmekteydi. Yurtdışından getirilen bu malzemenin kilosu 4 dolar olan maliyeti, İSFALT'ın üretimi ile 1,5 dolara inmiştir. 2008 yılında yaklaşık 300.000 metre çatlak onarımı yapılmıştır. Bu da 120 ton malzemeye karşılık gelmektedir. İSFALT'ın kendi üretimi ile bu İstanbul'un kazancı 510.000 TL'dir.

Aşağıda özet tabloda gösterildiği üzere sadece geçen yıl yapılan çoğu ilk ve yeni nitelik taşıyan çalışmalarla 44 milyon 279 bin lira kazanç elde edilmiştir. 7.000.000 Lira olan danışmanlık bedelini bu tutardan indirdiğimizde net kazanç 37.279.000 lira olmaktadır. Haksız ödeme yapıldığı iddiası yersizdir.

Danışman firma ve yabancı uzman eksperler işini gayet iyi bilmekte ve İSFALT'ın dolayısı ile İstanbulluların yararına bir çalışma yapıldığı açıkça görülmektedir.

Kamuoyuna saygı ile duyurulur.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi
Basın Danışmanlığı


İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri

İyi Bir Haber Yazılımı Nasıl Olmalı
Ankara'da İmplant Tedavisi: Eksik Dişlere Kalıcı ve Doğal Çözüm
Denizli’nin En İyi Fizik Tedavi Doktorları ve Fizik Tedavi Hizmetleri
Yükseltilmiş Zeminler: Modern Yapılarda Fonksiyonellik ve Estetik Çözüm
Zor Zamanlarda Okunacak Dualar ve 1 Saatte Geri Getirme Duası