Cannes festivali sırasında 11 gün süreyle şehir merkezinde dolaşma izni verilen 10 Smart araç, Türkiye görselleriyle donatılacak. Bu arabalar, festivalin süreceği 11 gün boyunca Cannes'ın cadde ve sokaklarında dolaşacak
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye Sinema Eseri Sahipleri Meslek Birliği (SE-SAM) ile işbirliği yaparak dünyanın en büyük sinema organizasyonları arasında yer alan Cannes Film Festivali için özel tanıtım çalışmaları başlattı.
Bakanlık, 100 kişilik kokteyl yapmaya imkan veren bir yelkenliye tüm festival boyunca 11 gün süreyle "Türkiye'nin renklerini" giydirecek.
Bu yıl 16-27 Mayıs tarihleri arasında yapılacak olan Cannes Festivali'nde Türkiye'ye 50 metre kapalı alan ve 50 metrekarelik terastan oluşan bir bölüm ayrıldı. Festival Sarayı'nın tam karşısında bulunan dev ekranın üzerinde yer alan 120 metrekarelik alana da 11 gün süreyle dev bir afiş asılacak. Dev ekranda ise 11 gün süreyle günde 89 kez 40'ar saniyelik "Türkiye" ve "İstanbul" reklam spotları dönecek. Cannes Belediyesi'nin festival sırasında 11 gün süreyle şehir merkezinde dolaşma izni verdiği 10 adet Smart aracın bir tarafına SE-SAM'ın Türk sineması ile ilgili hazırladığı logo ve afiş, diğer tarafına ise turizm değerlerimizi gösteren görseller giydirilecek. Reklam giydirilmiş arabalar, festivalin süreceği 11 gün boyunca Cannes'ın cadde ve sokaklarında dolaşacak.
Bakanlık, festival sırasında yarışacak olan Fatih Akın'ın "Yaşamın Kıyısında", Semih Kaplanoğlu'nun "Yumurta" ve "Süt" filmlerinin tanıtımı için de çalışmalar yapıyor.