Temsa'nın Mısır'daki yatırımı yan sanayicileri de harekete geçirdi. 40 civarında yan sanayi firması, üretim ve ortaklık imkanlarını araştırmak üzere sonbaharda Mısır'a gitmeyi planlıyor. Amaçları ise Temsa'nın fabrikasına yedek parça sağlamak
SON dönemde Türk yatırımcıların gözde ülkelerinden biri haline gelen Mısır, otomotiv yan sanayiinin de ilgisini çekmeye başladı. Geçen şubat ayında yurtdışındaki ilk yatırımı olan Mısır fabrikasının temelini atan Temsa, yan sanayi şirketlerini de harekete geçirdi. Yan sanayi firmaları, Kahire yakınlarında kurulacak fabrikanın ihtiyaç duyacağı yedek parçaların tedariki için üretim ve ortaklık imkanlarını araştırıyor. Bu amaçla firmalar Mısır'a çıkarma yapmaya hazırlanıyor.
Sabancı Holding şirketlerinden Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan'ın verdiği bilgiye göre, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türk-Mısır İş Konseyi ve Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) organizasyonuyla 35-40 kişilik yan sanayici grubu sonbaharda Mısır'a gidecek. 'Mısır'da Temsa'nın çok önemli bir misyonu doğdu' diyen Buldurgan 'Bizimle oraya gelecek tedarikçiler var. Yan sanayiciler üretim imkanlarına bakacaklar, ortaklık görüşmeleri yapacaklar. Temsa orada yan sanayiciler için adeta çöpçatanlık yapıyor' diye konuştu.
MISIRLI İŞÇİLER EĞİTİLECEK
2001 yılından bu yana global bir marka olma planını uyguladıklarını hatırlatan Buldurgan, şunları söyledi: 'Global bir marka olmak istiyoruz. Bu bölgesel bir güç olmadan olmaz. Bunun ilk adımını da Mısır fabrikasıyla attık. Mart 2008'de pilot üretim başlayacak. Mısır üretim ve ihracat üssü. Mısır'da yapılan üretim oranı iç pazarı için değil. Oradan Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Körfez ülkelerine ihracat yapacağız.' Adana'daki fabrikadan yönetici düzeyinde 9 kişinin Mısır'daki fabrikada görevlendirildiğine dikkat çeken Buldurgan 'Fabrikaya mavi yakalı alımları da başladı.
Bunlardan belli bir grubu Adana'da 3-4 aylık ciddi bir eğitimden geçireceğiz. Konu ucuz işçilik değil. Biz hem Adana'da hem Mısır'da büyüyeceğiz' dedi. Buldurgan, yurtdışında yeni yatırım olabileceği mesajını da verdi. 20 milyon Euro yatırımla kurulan fabrikada Temsa'nın partneri Ortadoğu'nun önemli plastik üreticilerinden Lasheen Group. Gelecek yıl faaliyete geçecek olan fabrikanın yıllık 500 adet otobüs ve 500 adet midibüs üretim kapasitesi bulunacak.
KAMYON PROJESİ
ÖTE yandan ağır kamyon üretimine girmek isteyen Temsa, çalışmalarını sürdürüyor. Temsa bir süre önce Fargo ve Desoto markalarıyla üretim yapan Askam'ı satın almak üzere görüşmeler yapmıştı. Ancak görüşmeler olumsuz sonuçlanmıştı. Buldurgan, satıcı durumundaki firmanın görüşmelerin yapıldığı süreci iyi yönetemediğini savundu. Buldurgan 'Kamyonda biz de üretim yapabiliriz, yurtiçinden şirket alabiliriz, yurtdışından alabiliriz... Her türlü teklife açığız' dedi.
Adını Özdemir Sabancı koydu
Temsa'nIn Prestij modeli yenilenerek 95 bin 995 YTL'ye piyasaya çıktı. Aracın iç ve dış tasarımını tamamen yenilediklerini belirten Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan 'Prestij 2001 yılından sonra başlattığımız Temsa'yı marka yapma planından önce, 1992 yılında ortaya çıkardığımız bir ürün. Bir model olarak marka olmuş durumda. Rahmetli Özdemir Sabancı'nın koyduğu bir isim. Başarılı bir modelin adını değiştirmeden yeni Prestij Super Deluxe olarak lanse ediyoruz' dedi.
Temsa Satış ve Pazarlama Direktörü Ayhan Dayoğlu da, 27 kişilik segmentte yıllık 2 bin 500 adet civarında bir pazar olduğunu kaydederek 'Bu pazarda yüzde 30-35 payımız var. Bu pazarda 2 binlerin üzerinde satış hedefimiz olacak. Üretime yeni başladık. Hedefimiz üretimi yüzde 40'ın üzerinde artırmak' dedi.
Özdemir Sabancı/Star