Yeni Nesil Dijital Pazarlamanın Yükselen Değeri: SEO Nedir?

Yeni Nesil Dijital Pazarlamanın Yükselen Değeri: SEO Nedir?

 

2020’li yıllarda olduğumuz şu günlerde ölçeğinden bağımsız bir şekilde her markanın ürün ve hizmetlerini hedef kitle ile buluşturmasının şart olduğunu söyleyebiliriz. Markalar; ürün ve hizmet tanıtımı yapmadıkları takdirde hedefledikleri satış rakamlarına hiçbir zaman ulaşamazlar. Bunun yanı sıra, marka bilinirliklerini de arttıramazlar. Bulundukları sektörden bağımsız olarak yaşanan rekabete ayak uyduramazlar. Yok olma tehlikesi yaşarlar.

Marka; her şeyden önce, internette var olmak zorundadır. Bunun için her markanın bir internet sitesine ihtiyacı vardır. Hatta, internet sitesi; bir ihtiyaçtan ziyade zorunluluk haline gelmiştir. Herhangi bir ürünü veya hizmeti satın almak adına Google’da araştırma yapan tüketici; arama sonuçlarında önüne çıkan ilk siteye tıklar. O sitedeki ürünü ya da hizmeti beğendiği takdirde satın alma davranışına yönlenir. Ayrıca, tüketicide marka aidiyeti oluşur. Bu durum; en çok markaların işine yarar. Ancak, tüm süreç; internet sitesi tasarımı ile bitmez. Söz konusu internet sitesinin Google arama sonuçlarında üst sıralarda yer alması şarttır.

SEO Hakkında Bilinmesi Gerekenler

SEO; dijital dünya ile içli dışlı olanların bildiği üzere Search Engine Optimization kelimelerinin kısaltılmış versiyonudur. Birçok kişinin aklında SEO nedir sorusu yer alıyor. SEO; Türkçeye arama motoru optimizasyonu olarak çevrilir. Herhangi bir sitenin Google arama sonuçlarında üst sıralarda yer almasını sağlayan çalışmalar olarak tanımlanabilir. Hem site içi hem de site dışı SEO çalışmaları ile belirlenen hedeflere ulaşılabilir.

SEO Nasıl Gerçekleştirilir?

SEO nedir kadar cevabı merak edilen bir diğer soru da SEO nasıl yapılır sorusudur. Her şeyden önce, internet sitesi sahipleri; SEO konusunda profesyonel destek almalıdırlar. SEO çalışmaları; bu konuda tecrübeli kişiler tarafından gerçekleştirilmelidir. Bunun yanı sıra, site içi SEO çalışmaları şu şekilde özetlenebilir:

  • Sitenin hızını düşüren öğeler ivedilikle ortadan kaldırılmalıdır.
  • Siteye ait sayfa başlık ve alt başlıkları doğru bir şekilde düzenlenmelidir.
  • Meta açıklamaları doğru bir şekilde kurgulanmalıdır.
  • URL yapısı; okunabilir kelimelerden oluşturulmalıdır.
  • Sitenin görsel optimizasyonu gerçekleştirilmelidir.
  • Site içi yönlendirme linkleri dikkatli bir şekilde yapılmalıdır.
  • Anahtar kelime kullanımına özen gösterilmelidir. Bilhassa anahtar kelime yoğunluğuna dikkat edilmelidir.
  • Google; güncel olmayan siteleri en kısa sürede tespit eder. Söz konusu siteleri; Google arama sonuçlarında geriye atar. Bu yüzden, internet sitesi sahipleri; sitelerini düzenli aralıklarla güncellemek zorundadırlar.

Site dışı SEO çalışmaları da en az site içi çalışmalar kadar önemlidir. Bu noktada, site dışı SEO çalışmaları konusunda yapılması gerekenler mevcuttur. Her şeyden önce, sitenin çok sayıda yüksek değerli geri bağlantıya sahip olması adına çalışılmalıdır. Diğer sitelerden alınacak güvenilir referanslar; sitenin Google tarafından fark edilmesi açısından önem taşır.

Less Medya; yıllardan bu yana dijital pazarlama ve SEO ajansı olarak faaliyet gösteriyor. Kaliteli hizmeti en uygun fiyatlarla sunmasından dolayı tercih ediliyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri

Kayseri’de Yangın Güvenliği ve Yangın Söndürme Sistemleri
Doğru İç Çamaşırı Seçiminin Önemi
Annem Ankara: Oğuzhan Kimdir, Aslen Nereli, Sevgilisi, Boyu, Instagram, Kaç Yaşında?
Vinil Zemin Kaplama: Modern Mekanların Vazgeçilmezi
Avşa Adası Denize Sıfır Oteller: 2025 Yazında Erken Rezervasyon Fırsatları