Tariş Ayma zeytinyağı Japonya'da
Tariş Yönetim Kurulu Başkanı Basri Özçoban, Tariş Ayma Zeytinyağı'nın ABD'den sonra Çin ve ve Japonya'ye gönderileceğini söyledi.
Tariş Ayma Zeytinyağı ABD'ye ihracat hedefine ulaşırken, sırada Çin ve Japonya var. Tariş Pamuk ve Yağlı Tohumlar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Basri Özçoban, Çin ve ve Japonya ile görüşmelerin nihai aşamaya geldiğini ifade etti. Çin'e ağustos sonu veya eylül başında sevkiyat yapılacağını belirten Özçoban, stok yapısının yeterli olduğunu ve yağ konusunda sıkıntı bulunmadığını, diğer birliklerin de ihracatı için pazarlarını açabileceklerini söyledi.
Tariş Zeytinyağı'nın birlikten ayrılmasından sonra kurulan Tariş Ayma Zeytinyağı, iç ve dış piyasada pazarlama atağının ilk meyvesini ABD'den aldı. Tariş Ayma A.Ş. 2007 yılı hedefleri doğrultusunda ihracat çalışmalarına hız vererek ABD'de faaliyette bulunan Amhora International Inc. firması ile yıl sonuna kadar 10 konteynırlık ilk şişeli zeytinyağı alım anlaşmasını imzaladı. İlk partinin 20 Ağustos'ta sevk edileceğini belirten Tariş Ayma A.Ş. Genel Müdürü Buhkan Aykan işbirliğinin 2008 yılında daha da geliştirilerek sürdürülmesinin planlandığını ifade etti. Çin ve Japonya dışında İsviçre, Gürcistan ve Kazakistan ile görüşmelerin halihazırda devam ettiğini kaydeden Aykan, ihracat hedefinin yıl sonuna kadar 2 milyon dolar olduğunu, 2008 yılında 10 milyon doların hedeflendiğini kaydetti.
Aykan'ın verdiği bilgilere göre, Tariş Ayma olarak 2004 yılında başlatılan yeniden yapılanma ve organizasyon çalışmaları neticesinde hissedar birlikleri Tariş Pamuk ve Yağlı Tohumlar Birliği, Tariş Üzüm Birliği ve Tariş İncir Birliği ürünlerinin yanı sıra karşılıklı yapılan anlaşmalar çerçevesinde Taskobirlik, Fiskobirlik, Güneydoğu Birlik ve Gülbirlik ürünlerinin de portföylerine dahil oldu. 700'ü aşkın ürün çeşidi ve yurt içinde 57 bayi, 60 binin üzerindeki satış noktası ve yaklaşık 40 milyon dolarlık cirosu ile sektöründe Türkiye'nin en önemli satış ve pazarlama şirketlerinden biri haline gelen Ayma, 2007 yılı projeleri kapsamında franchise konseptindeki mağazaların oluşturulmasına yönelik çalışma başlattı. Bu yılın sonuna kadar yedi mağazanın açılışı planlanırken Ağustos ayında İzmir'de Bornova ve Hatay Nokta, İstanbul'da Kadıköy olmak üzere İzmir Balçova, Buca, İstanbul Bakırköy, Ankara Kızılay mağazaları açılacak. 2008'de ise 20 mağaza açılması planlanıyor. Yurtdışından gelen taleplerde değerlendirilecek.
ABD'li Amphora International Yönetim Kurulu Başkanı Tunca Tortoc ise, yaptıkları araştırmalar sonucu en uygun yağ olarak Ayma'yı beğendiklerini kaydetti. Firmayı yeni kurduklarını ve firma oturdukça alım miktarını artıracaklarını kaydeden Tortoc, Kalifornia'dan sonra Las Vegas'taki pazara da gireceklerini özellikle haftalık bir konteyner mal alan otellerin ilk hedef olduğunu söyledi.
Zeytiynağında pazarda eksiklik olduğunu anlatan Tortoc, "Ayma'nın kaliteli ürünlerini Ayma ve Amphora adı altında mağazalarda satışa sunmak ve 2008 yılında mağaza açmak." şeklinde konuştu. Ağustos sonuna kadar 500 bin dolarlık alım sonrasında yıl sonuna kadar 1.5 milyon dolarlık ihracat ve 2008 yılı sonunda ise 10 milyon dolarlık ihracat hedefi koyduklarını anlatan Tortoc özellikle organik yağ konusunda da çok talep geldiğini ifade etti.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.