ÜLKER MİGROS'A TALİP

ÜLKER MİGROS'A TALİP

Ali Ülker:' Yerli sermayeye sahip çıkmak gerek'

Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, Migros'u almak için oluşturulacak yerli bir konsorsiyum içerisinde yer alabilceklerini söyledi. Kasım ayında halka arz etmeyi planladıkları Ülker Çikolata'nın ardından İdeal Kek'i de borsaya sokacaklarını açıklayan Ülker, 'Komili'yi almak için görüşüyoruz' dedi.

 

Ülker, yerli bir konsorsiyum oluşturulması halinde satış süreci devam eden Migros'a talip olabileceklerini açıkladı. Baby Star markası ile çocuk bezi sektörüne giren Ülker Grubu'nun dün düzenlenen basın toplantısında açıklamalarda bulunan Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, yerli sermayeye sahip çıkabilmek adına Migros'u almanın doğru bir yatırım olacağını belirterek "Yerli sermaye gruplarından bir konsorsiyum oluşturulması halinde, burada yer alabiliriz. Migros'a küçük de olsa iştirak etmek, perakendedeki gelişmeleri yakından takip etme fırsatını da bize vermiş olur. Ama hiçbir zaman çoğunluğuna sahip olarak Migros'u idare etmek gibi bir idealimiz, amacımız yok. Zaten Rekabet Kurumu pazar payımız sebebiyle bize izin vermez. Diğer müşterilerimize karşı da ayıp etmiş oluruz diye düşünüyoruz. Migros ile ilgilenen daha birçok grup olduğunu biliyoruz. Dolayısıyla şansımızın da zaten düşük olduğu görüşündeyiz" dedi.

 

Komili'yi almak istiyoruz


Bünyesindeki tüm şirketleri teker teker İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'na (İMKB) sokma kararı alan Ülker Şirketler Grubu'nda ilk halka arz Ülker Çikolata ile olacak. Kasımda halka arzı beklenen Ülker Çikolata'dan sonra, İdeal Kek'in İMKB'ye gelmesi bekleniyor. Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, yeni yatırımlara kişisel bakım ürünleri ve gıda alanında devam edileceğini belirtti. Enerji sektörü ile ilgili olarak "Geç kalınmış bir adım. Ama olmaz da demiyoruz" değerlendirmesinde bulunan Ülker, Komili'yi satın almak için de görüşmelerin devam ettiğini açıkladı.

Ali Ülker, yeni yatırımlar için öncelikle kişisel bakım ürünleri ve gıdada boş kalan alanları tercih ettiklerini söyledi. Yatırımlar konusunda fırsatçı olmadıklarını belirten Ülker, Strateji Departmanı'nın analizi doğrultusunda karar vereceklerini söyledi. Ülker, "Şu an incelemeler sürüyor. Sıfırdan başlamak yerine, belli bir pazar payına sahip ama büyüme konusunda zorlanan şirketlere bakıyoruz. Satın alma olabilir. Fakat biz daha çok stratejik ortaklıklar kurmayı düşünüyoruz. İlk etapta Komili'yi incelemeye aldık. Bu marka ürünlerinin dağıtımını Atlantik Gıda adlı şirketimiz yapılıyor. Şu anda Komili'nin müşteri için ne kadar önemli olduğuna bakıyoruz. Bizi tatmin ederse, satın almaya gidebiliriz" açıklamasında bulundu.

Ali Ülker, gıda sektöründe halen yer almadıkları bir-iki alanda ise stratejik ortaklıkların gündeme gelebileceğini söyledi. 2004 yılında Cola Turka markası ile girdikleri gazlı içecekleri pazarında üç büyük ilde ikinci sıraya yükseldiklerini söyleyen Ülker, "Pepsi ile aramızda yüzde 1.5-2 puan var. İnmeye de niyetimiz yok. Üç büyük şehirde büyümeyi sürdüreceğiz. Liderlik hedefi ise fazla iddialı olur" dedi. 

Ülker Grubu'nun sahip olduğu bazı gayrimenkulleri başka firmalarla proje ortaklığı şeklinde gündeme aldığını da belirten Ülker, alışveriş merkezleri ve konut alanlarında da  yatırımların söz konusu olabileceğini söyledi.

 

Pazarın yüzde 30'unu hedefliyor


Ülker Grubu, bebek bezi sektörüne 25 milyon dolar yatırım yaptığı Baby Star markası ile girdi. Ülker geçen yıl, MÜSİAD eski Başkanı Erol Yarar'a ait çocuk bezi markası Rozi'yi satın almıştı. Ülker, kağıt bakım ürünleri pazarında 450 milyon dolarlık payı bulunan bebek bezinde ilk yıl yüzde 10, beş yıl sonunda da yüzde 30'luk pay ile lider olmayı hedefliyor. Türkiye'nin en hızlı emen, en iyi bebek bezi iddiasıyla yola çıkan Ülker, beş yılın sonunda 1 milyon bebeğin alt değişimini Baby Star ile yapmayı hedefliyor. Baby Star'ın satış fiyatı, adet sayısına göre 7 ila 20 YTL arasında satılacak. Baby Star ile beş yılda 2 milyon 500 kişiye istihdam sağlamayı planlayan Ülker, Çocuk Esirgeme Kurumu'ndaki bebeklere de 1 milyon adet Baby Star hibe edecek.

 

P&G, Prima ile lider


Türkiye'nin 450 milyon dolarlık bebek bezi pazarında uluslararası şirketler Procter&Gamble Prima ile, Kimberly Clark da Pampers, Pedo ve Huggies ile yer alırken, Molfix, Can Bebe ve Evy Baby gibi yerli markalar da bulunuyor. 2007'de 2.7 milyar adet çocuk bezi satılması beklenen pazarda Procter & Gamble, yüzde 30'luk payı ile lider durumda.

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.